اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ادعای ژاپن: کره شمالی موشک پرتاب کرد

منابع رسانه‌ای ژاپنی مدعی پرتاب یک موشک از سوی کره شمالی شدند و در استان «اوکیناوا» از مردم خواسته شد در مکان‌های امن پناه بگیرند.

ادعای ژاپن: کره شمالی موشک پرتاب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه  کره شمالی در روزهای گذشته از پرتاب موشک ماهواره بر به مدار زمین خبر داده بود، منابع خبری ژاپنی چهارشنبه شب به وقت تهران مدعی پرتاب موشک از سوی کره شمالی شدند.

به گزارش منابع خبری ژاپنی، کره شمالی یک موشک پرتاب کرد و دولت این کشور از مردم استان «اوکیناوا» خواست تا از در ساختمان‌ها یا زیرزمین پناه بگیرند.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است.

آمریکا روز سه شنبه شب به کره شمالی در مورد پرتاب ماهواره  هشدار داده بود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

روزنامه ژاپنی «کیودو» نیز گزارش داد که کره شمالی در پیامی به دولت ژاپن، بازه زمانی و سه منطقه دریایی خطر برای پرتاب ماهواره نظامی خود را اطلاع داده است.

در روزهای گذشته، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با حضور بر عرشه یک ناو، شخصا بر آزمایش موشکهای کروز در رزمایش دریایی این کشور نظارت کرده بود.

این آزمایش بخشی از رزمایش دریایی نیروی دریایی این کشور برای بهبود مهارت‌های نظامیان ارتش کره شمالی برای انجام حمله در یک جنگ واقعی صورت گرفته است.

کره شمالی به شدت با حضور نظامیان غرب  در شبه جزیره مخالف است. در همین رابطه، وزیر دفاع کره شمالی هشدار داده اعزام زیردریایی اتمی به شبه جزیره کره، شرایط «بسیار خطرناکی» ایجاد کرده و منطقه را به آستانه درگیری اتمی نزدیک‌تر می‌کند.

اعزام زیردریایی اتمی آمریکا به کره جنوبی بخشی از سیاست‌های تنش‌‌زای آمریکا در شبه جزیره کره است. آمریکا این اقدام را در چارچوب ساز و کارهایی که چندی پیش میان واشنگتن و سئول مورد توافق قرار گرفت انجام داده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول