اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اربعین نشان داد که راه قدس از کربلا می گذرد

استاندار مازندران‌گفت: فلسفه شهادت، امید به ظهور است و شهادت پایان‌نیست، بلکه امیدی دوباره است و پرچم سبز علوی و عاشورایی به دست مبارک رهبری به امام عصر سپرده خواهد شد و اربعین نشان داد که راه قدس از کربلا می گذرد.

اربعین نشان داد که راه قدس از کربلا می گذرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابلسر، سیدمحمود حسینی پور امروز چهارشنبه در یادواره شهدای کارمند استان مازندران در مجتمع شهید عظیمی بابلسر اظهار کرد: آنچه که شهید را در این عالم بزرگ کرد، شهادت امام‌حسین(ع) و یاران باوفایش بود که حادثه عاشورا جنبشی عظیم در جهان بود.

وی افزود: اگر خطبه حضرت زینب(س) و پیام رسانی، ایستادگی، مقاومت و آزادگی این بانو نبود، شاید عاشورا طور دیگری بیان می شد.

حسینی پور با بیان اینکه شهدا برندگان عالم انسانی هستند، یادآور شد: شهدا مسیری را برای جوامع ترسیم کردند که نه تنها مسلمانان، بلکه تمام ازادگان‌جهان در مسیر شهدا قرار گرفته و امروز شاهد نهضت بزرگ عاشورا در اربعین هستیم.

استاندار مازندران گفت: اربعین بزرگترین همایش بزرگ انسانی در اوج هم زیستی و سبک خاص زندگی اسلامی است که میلیون‌ها انسان از اقوام و ملل و ایده های مختلف در کنار هم در مسیر اربعین جویای مسیر شهادت هستند.

وی افزود: از ایران حدود ۳ میلیون‌جمعیت در اربعین حضور دارند و مابقی جمعیت اربعین از آمریکا، اروپا و آسیای میانه برای یافتن‌گمشده خود حرکت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه تبیین جبهه حق و باطل و ارائه معیار این جبهه‌ها یکی از برجسته‌ترین دلیل آزادگان جهان در اربعین است، خاطرنشان کرد: بسیاری از این افراد که مسلمان نیستند و از کشورهای دیگر اروپایی و آمریکایی هستند، شناختی از دین و تشیع ندارند و الگوی زندگی شان امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) است و اعلام‌می کنند که این افراد برای احیای دین خدا، خود، زن و فرزندان و اقوام را همراه کند، مسیری که به مرگ‌ختم‌می شود.

وی افزود: قدرت تبیینی عاشورا و شهادت امام‌حسین(ع) حرکت بزرگ و عظیم اربعین را رقم زد و دلدادگان بسیاری را از نقاط مختلف جهان به خود فرا خوانده است. 

حسینی‌پور اظهار کرد: هزاران دلیل منطقی در قرآن به عنوان آخرین کتاب آسمانی در شهادت داریم و در عمل امام‌حسین(ع) با عاشورای خود، شهادت را ماندگار کردند.

وی گفت: ملت بزرگ ایران و شیعیان امام علی(ع) بعد از بیش از ۱۳۰۰ سال با محوریت فرزند خلف امام حسین(ع) یعنی رهبر معظم انقلاب، توانستند حرکت امام حسین را به جهانیان منتقل و پرچم عاشورایی و حسینی به حرکت در آورده و آزادگان ‌جهان را در مسیر قرار دهند.

استاندار مازندران یادآور شد: همه ما در مسیر انتظار هستیم تا روزی امام عصر ظهور کند و این‌مسیر استمرار دارد تا زمینه ظهور فراهم شود. 

وی خاطرنشان کرد: فلسفه شهادت، امید به ظهور است و شهادت پایان‌نیست، بلکه امیدی دوباره است و پرچم سبز علوی و عاشورایی به دست مبارک خلف صالح امام، یعنی رهبری با همه دسیسه‌های دشمنان و استکبار به دست امام زمان (عج) خواهد رسید.

حسینی‌پور افزود: به پشتوانه مردم عاشورایی ایران، خانواده شهدا، جانبازان و خانواده‌ها، آزادگان و روحانیت بزرگی که اندیشه بزرگ در انقلاب داشته و در راهبری و ایستادگی نقش بسزایی داشتند، ما شاهد ثبات امنیتی در منطقه‌ای هستیم که طوفان ضدامنیتی است و کشورمان امن‌ترین کشور منطقه است.

وی اظهار کرد: در بحران‌های مختلف استوار ایستاده‌ایم و اکنون می‌بینیم که ستون‌های اسرائیل این غده سرطانی در جهان اسلام متزلزل شده است، در می‌یابیم که ظهور نزدیک است.

 استاندار مازندران گفت: مسیر اربعین‌ نشان می‌دهد که راه قدس از کربلا می‌گذرد و همه‌ ما در مسیر عاشورایی قرار گرفته و با بزرگداشت نام و یاد همه شهدا و شهید شاخص شهید عظیمی در ادامه مسیر انقلاب بالنده تر از قبل حرکت‌می کنیم.

پایان‌پیام/ ۸۶۰۰۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول