اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

خدمات رسانی ۶۰ موکب استان قزوین به زائرین اربعین حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین از خدمات رسانی ۶۰ موکب در قالب ۶ قرارگاه به زائرین اربعین حسینی خبر داد.

خدمات رسانی ۶۰ موکب استان قزوین به زائرین اربعین حسینی

مهدی طاهرخانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به آمادگی مردم استان قزوین برای شرکت در مراسم اربعین و شوری که وجود دارد، پیش بینی می‌شود نسبت به سال گذشته زائرین بیشتری به کربلای معلی مشرف شوند.

وی با اشاره به تشکیل ۶ قرارگاه در قالب ۶۰ موکب افزود: این موکب ها توانسته اند برای خدمات رسانی به مردم در اربعین حسینی مجوز و پروانه موکب داری به ثبت رسانده و تاییدیه اخذ کرده اند. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اذعان کرد: ۶ قرارگاه در مرز تهران، شهر سامرا، کربلای معلی، نجف اشرف، طریق و طفلان مسلم در قالب ۶۰ موکب شامل اسکان، تغذیه و پذیرایی و امورات فرهنگی برای زائرین اربعین استان قزوین پیش بینی شده است. 

طاهرخانی به تعیین ۶ موکب امداد و پزشکی علاوه بر موکب های اسکان و تغذیه و فرهنگی برای اربعین اشاره و ادامه داد: یک موکب به طور مشترک با هلال احمر به صورت درمانگاهی در نظر گرفته شده که در عمود ۹۴۰ بین کربلا و نجف به صورت مستقل و تجهیز شده به آمبولانس، دارو و پزشک به زائرین خدمات داده می شود. 

طاهرخانی اضافه کرد: در حال حاضر انتقال امکانات و وسایل با حدود ۱۵۰ دستگاه کامیون متعلق به مواکب و کار تشریفات گمرکی  آنها  در حال انجام است و تعدادی از مرز خارج شده اند و نهایتا سوم شهریور ماه مواکب کار خود را در عراق آغاز می کنند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم استان قزوین برای سفر به زیارت معنوی اربعین، تعداد زائرین استان نه تنها کمتر از سال گذشته نیست بلکه بیشتر هم خواهد بود. 

این مسوول اشاره به گرمای هوای امسال تصریح کرد: با توجه به نیازمند بودن به آب آشامیدنی، یخ و سیستم‌های خنک کننده، این ۳ نیاز مبرم زائرین از ۶ قرارگاه به مواکب تزریق می‌شود. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اذعان کرد: اربعین، اجتماع بزرگ مردم و مسلمانان جهان در قالب یک رزمایش و کنگره بزرگ محسوب می‌شود که قدرت مسلمانان را به رخ جهانیان می‌کشاند که طبق روایات اهل بیت علیهم السلام، زیارت اربعین ثواب بسیاری دارد و از نشانه‌های مومن است که رفتن به زیارت اربعین توسط بزرگان دینی هم تاکید شده است. 

طاهرخانی اجتماع بزرگ و معنوی اربعین را ایستادگی در برابر ظلم، وحدت جهان اسلام،  تبعیت از ولایت و رهبری و زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) بیان کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول