اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

هزینه رومینگ در اربعین ۵۰ درصد کاهش یافت

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کاهش ۵۰ درصدی هزینه رومینگ اربعین خبر داد.

هزینه رومینگ در اربعین ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز 1 شهریور ما با در صفحه شخصی خود در ویراستی نوشت: دو هفته قبل به دعوت برادر و هم‌مدرسه‌ای دوران نوجوانی، علی موید رئیس رگولاتوری عراق، به این کشور سفر کردم. با وزیر ارتباطات عراق نیز دیدار داشتیم. در این سفر مدیرعامل شرکت زیرساخت، و نمایندگان اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل با من همسفر بودند.

لاجوردی در ادامه آورده است: در ابتدای سفر سری به محل شهادت شهیدین (به قول عراقی‌ها) حاج قاسم و ابومهدی المهندس زدیم و خودمان را آماده مذاکرات فشرده‌ ۳ روزه در بغداد کردیم.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه این ویراست نوشته است: پس از مذاکره فشرده و رو در رو اپراتورهای طرفین، اتفاق خوب نخست، کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ با وجود افزایش قیمت دینار از سال پیش تا کنون بود.

وی افزود: اتفاق خوب دیگر ایجاد لینک مستقیم بین تهران و بغداد است که با پیگیری‌های برادرم مهندس جعفرپور به سرانجام رسید و تاخیر ارتباطی بین بغداد و تهران از حدود ۲۰۰ میلی‌ثانیه در گذشته (به دلیل عبور ترافیک از صوفیه و فرانکفورت) به کمتر از ۲۰ میلی‌ثانیه رسید که تحولی در ارتقاء کیفیت سکو ایرانی در عراق است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه دریافت مجوز موقت دو فرکانس‌ رادیویی روی موج FM در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی از دیگر توفیقات سفر بود؛ نوشته است: تسهیل در ارائه خدمات سرویس «پست‌یافته» توسط پست جمهوری اسلامی ایرانی در مسیر نجف به کربلا، و ارائه خدمات پستی ویژه زوار با هزینه کم (فقط هزینه هواپیما) توسط شرکت پست عراق در نقاط منتخبی در شهرهای نجف و کربلا از دیگر هماهنگی‌های انجام شده بود.

کاهش ۵۰ درصدی هزینه رومینگ و افزایش نقاط ارائه اینترنت رایگان در اربعین ۱۴۰۲بر اساس اعلام معاون وزیر ارتباطات، توافق بر افزایش نقاط ارائه WiFi رایگان در شهرهای نجف و کربلا و مسیرپیاده‌روی و همچنین نقاط ابتدایی مرز عراق که توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود از نکات مثبت دیگر سفر بود.

وی تاکید کرد: در انتهای سفر هم به صورت تصادفی در فرودگاه نجف استاندار سابق قم آقای شاهچراغی را دیدم و مذاکراتی در خصوص حمایت از استارت‌آپ‌های قمی مانند باسلام، ایتا، سبز داشتیم.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول