اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

راستینه: عملکرد وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ضرورت توسعه زیرساخت‌ها، حضور بی‌دغدغه بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی و تکمیل زیر‌ساخت‌های ورزشی بانوان، در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

راستینه: عملکرد وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی بررسی شد

احمد راستینه هشفجانی نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای خبرگزاری فارس با اشاره به چالش‌ها و را‌هکار‌های پیرامون عملکرد وزارت ورزش و جوانان گفت: موضوعاتی که در بحث چالش‌ها و راهکار‌های ارتقاء نقش آفرینی وزارت ورزش در دو بعد ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد، معطوف به دو موضوع بود؛ اولین  موضوع چالش درونی است که این چالش  به ساختارهای ورزشی کشور، ساختارهای تصمیم‌گیری برای حوزه جوانان برمی‌گردد و ضرورت اصلاح این ساختار‌ها چابک‌سازی است.

وی با اشاره به ضرورت حل مسائل‌ قهرمانان ملی کشور افزود: دومین موضوع حوزه چالش‌ها، حوزه چالش بین‌المللی است که شامل  ضرورت ارتقاء و نقش جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در کنفدراسیون‌های جهانی است. در این زمینه برای ساز‌وکار چگونگی توسعه، دیپلماسی ورزشی و بهره‌مندی از ارتقاء شاخص‌های ورزشی میان ما و کشور‌های مسلمان و ضرورت توجه به قهرمانان ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان قله‌های امید‌بخش و حرکت‌بخش باید تدابیر لازم را داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورزش همگانی یاد‌آور شد: موضوعاتی در خصوص توسعه ورزش همگانی، همگانی شدن ورزش، هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و همچنین ورزش خانواده محور در کمیسیون فرهنگی  مورد توجه قرار گرفت. همچنین ورزش دانش‌آموزی به عنوان ورزش تربیتی و پایه ترویج ورزش همگانی و پایه نظام استعداد‌یابی ورزش قهرمانی در کمیسیون فرهنگی طرح موضوع شد.

راستینه با اشاره به ضرورت توجه به توسعه زیر ساخت‌های لازم برای بهره‌مندی بانوان از فضا‌های ورزشی سالم یادآور شد: برای حضور بی‌دغدغه بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی، توجه به تکمیل زیر‌ساخت‌های ورزشی بانوان، احکام مورد نیاز برای پر کردن خلا‌های قانونی حوزه ورزش، نقش و جایگاه جدید فدراسیون‌های ورزشی و اصلاح این نقش و جایگاه و ضرورت تصویب نظام جامعه باشگاه‌داری  نیز موضوعاتی در کمیسیون فرهنگی مطرح شد.

وی با اشاره به نقش ضرورت‌های اصلاح ساختار‌های ورزشی تصریح کرد: ضرورت تسهیل اعتبارات لازم برای حمایت حوزه ورزش، بازنگری تکمیل راهکار‌های تکمیل زیر ساخت‌های ورزشی کشور، حرکت به سمت ایجاد اردو بام‌ها و اردو‌گاه‌های ورزشی ساحلی برای توسعه و ارتقاء ورزش کشور و ضرورت توجه به ارتقاء سرمایه نیروی انسانی در همه ابعاد، مباحث مهمی در کمیسیون فرهنگی به بحث و گفتگو گذاشته شد‌.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در کمیسیون فرهنگی همراهی خوبی میان اعضای کمیسیون برای رسیدن به یک برنامه جامع، حل مسائل کشور در حوزه قانونگذاری شکل گرفته که خروجی این اجماع دوستان در مجلس به احکام دقیق در راستای توسعه ورزش در ابعاد، همگانی، تربیتی، حرفه‌ای، قهرمانی و همچنین اصلاح ساختار منتهی شده و امیدواریم که این احکام در مجلس به تصویب برسد و یک زیر بنای خوبی برای حمایت ورزش و جوانان شکل بگیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول