اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور ظهر امروز وزیر امورخارجه و معاونانش در این کمیسیون خبر داد.

حضور  وزیر امور خارجه  در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای خبرگزاری فارس در تشریح جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر امورخارجه، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، امروز با وزیر امورخارجه و معاونان وی جلسه مشترکی برگزار کردند.

در این جلسه، آقای کاظمی قمی، نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، با تشریح آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه در روابط جمهوری اسلامی و افغانستان، از جمله پیگیری موضوع حقابه رود هیرمند، گفت: در پیگیری این موضوع جدی هستیم و بازدید هیات ایران، اجرای بخشی از معاهده توسط هیات حاکمه کابل بود.

وی افزود: در این جلسه دکتر امیرعبداللهیان و همکارانش اقدامات وزارت امور خارجه برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور، برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی و همچنین اقدامات مقابله‌ای وزارت امورخارجه برای مقابله با اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را تشریح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در ادامه گفت: دکتر باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه هم روند آزادی زندانیان ایرانی در امریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم ها را تشریح کرد.

عمویی در پایان تشریح کرد: نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب "لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور" تاکید کردند و از اقدامات وزارت خارجه در جهت تامین منافع ملی تقدیر کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول