اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

استفاده غیر مجاز از فاضلاب برای آبیاری مزارع کشاورزی

سرپرست اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان قرچک گفت: به دلیل خشکسالی آبیاری با فاضلاب در بعضی مزارع رواج پیدا کرده که این کار تبعات منفی زیادی در طولانی مدت برای محیط‌ زیست و انسان دارد.

استفاده غیر مجاز از فاضلاب برای آبیاری مزارع کشاورزی

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، رضا شایسته سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قرچک گفت: به دلیل خشکسالی در سال‌های اخیر وکمبود منابع آب و نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب شاهد استفاده غیرمجاز از فاضلاب های تصفیه نشده در برخی از نقاط شهرستان برای آبیاری مزارع کشاورزی هستیم که علاوه بر ایجاد آلودگی در خاک و آبهای زیر زمینی و همچنین به دلیل اینکه محصولات کشاورزی مستقیماً در زنجیره غذایی شهروندان قرار می‌گیرد، تهدیدات بسیاری را در دراز مدت برای انسان‌ها فراهم خواهد آورد.

وی با اشاره به وظایف قانونی اداره جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان و شرکت آب و فاضلاب در خصوص پیشگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب خام و پساب، افزود: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی این امر تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و استفاده غیر مجاز از آب‌های آلوده و پساب‌های خام برای کشاورزی ممنوع است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول