اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه ترکیه به اوکراین سفر می‌کند

منابع دیپلماتیک در ترکیه اعلام کردند وزیر خارجه این کشور جمعه به اوکراین سفر می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه به اوکراین سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع دیپلماتیک در ترکیه امروز سه‌شنبه (۲۲ اوت، ۳۱ مرداد) اعلام کردند «هاکان فیدان» وزیر خارجه این کشور ۲۵ اوت (جمعه سوم شهریور) به اوکراین سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، منابع مذکور ناشناس اطلاعات بیشتری درباره این سفر ارائه نکردند. پیش‌تر، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود فیدان ممکن است به زودی برای گفت‌وگوهای رو در رو به روسیه سفر کند. 

ساعاتی پیش همچنین «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه امروز به بغداد سفر می‌کند و افزود سفر وی دو روزه خواهد بود. 

ماه گذشته، روسیه مشارکتش در توافق غلات دریای سیاه را که تابستان گذشته با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل امضا کرده بود، تعلیق کرد. این توافق صادرات غلات از سه بندر اوکراین در دریای سیاه را که پس از آغاز درگیری‌ها در این کشور متوقف شده بود، میسر می‌کرد. مسکو بارها از اجرایی نشدن تعهدات این توافق شکایت کرده است. آنکارا در تلاش است این توافق را احیا کند.

ترکیه همچنین تلاش می‌کند در نقش میانجی برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین که بیش از ۵۰۰ روز از آن گذشته، ظاهر شود.

فیدان ۱۶ مرداد طی سخنرانی در چهاردهمین کنفرانس سالیانه سفرای ترکیه در کشورهای خارجی که در آنکارا برگزار شد، گفت: «ما نگران تحولات جنگ اوکراین هستیم و به تلاش‌ها و کمک برای پایان دادن به این بحران ادامه خواهیم داد». وی در ادامه گفت: به تماس‌ها و ارتباط با همه طرف‌ها [در جنگ اوکراین] برای احیای توافق صادرات غلات در سراسر دریای سیاه ادامه خواهیم داد.

پیش از این نیز منابع مطلع در آنکارا گفته بودند دولت ترکیه در حال مذاکره با غرب جهت گرفتن ضمانت‌هایی برای اجرای بخش مربوط به روسیه در توافق صادرات غلات و امکان تمدید دوباره آن است. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول