اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| روی آگهی‌های موجود در پلتفرم‌های داخلی نظارت کنید

مخاطبان فارس من در پویشی خواستار نظارت بر آگهی‌های موجود در پلتفرم‌های داخلی شدند.

فارس من| روی آگهی‌های موجود در پلتفرم‌های داخلی نظارت کنید

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مخاطبان سامانه فارس من با ثبت پویشی تحت عنوان «نظارت بر اپلیکیشن‌ دیوار به دلیل انتشار آگهی‌های غیراخلاقی» خواستار رسیدگی به این مسئله شدند.

مخاطب ثبت کننده این پویش کسب و کارش به طور مستقیم با نرم افزار دیوار ارتباط دارد و بخش زیادی از زمان روزانه خود را در این نرم افزار سپری می کند. وی درباره برخی آگهی های موجود در این نرم افزار می گوید: از آنجایی که من مدام در حال بروزرسانی صفحه اصلی نرم افزار دیوار هستم، اگهی های مختلفی به چشمم می خورد که برخی از آن ها به طور کامل خلاف موازین اخلاقی کشور و اسلام هستند.

وی ادامه داد: در آگهی های مربوط به آرایشگاه های زنانه بانوان با آرایش بسیار غلیظ و گاها برهنه دیده می شوند. در آگهی های مربوط به فرش البسه زنانه نیز این موضوع وجود دارد و برای تبلیغات از مدل های زنانه استفاده شده است که اصلا پوشش مناسبی ندارند.

وی در انتها افزود: از شورای عالی فضای مجازی و مسئولین خواستار پیگیری این موضوع هستیم و لازم است بر این نرم افزار نظارت بیشتری شود.

اما موضوع به اینجا ختم نمی شود، یکی دیگر از کاربران فارس من که معلم دبستان است نیز درباره اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی داخلی می گوید: در میان تبلیغات موجود در شبکه های اجتماعی داخلی نظیر روبیکا نیز مواردی وجود دارد که به طور کامل قوانین کشور را زیر سوال می برد و بانوان در این صفحات به طور کامل کشف حجاب کرده‌‌اند و به رقص و آواز پرداخته اند.

وی افزود: این در حالی است که یکی از دلایل از دسترس خارج شدن شبکه های اجتماعی جلوگیری از گسترش این قبیل مسائل در میان نوجوانان بود، اما حالا همین موارد در شبکه های اجتماعی داخلی ما به چشم می خورد و اینبار حتی کاربران با اینترنت نیم بها به این موارد دسترسی دارند.

این معلم در انتها گفت: من در میان کودکان و نوجوانان فعالیت دارم و بارها در میان صحبت های دانش آموزان آدرس کانال هایی در روبیکا را شنیدم که تولید کننده محتوای آن به دنبال رقص و آواز است.

به طور کلی شورای عالی فضای مجازی مسئول قانون گذاری بر فعالیت شبکه های اجتماعی و بسترهای کاربری برای کاربران فضای مجازی است، برای تصمیم گیری در رابطه با موضوع حجاب و نوع پوشش در فضای مجازی نیز این شورا اعلام کرده که تا زمان تصویب لایحه حجاب و عفاف توسط مجلس منتظر خواهد ماند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول