اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

قانونی برای رمزارزها تصویب نشده است

رئیس دفتر بازرسی رئیس جمهور گفت:‌هنوز قانونی برای رمزارزها تصویب نشده است.

قانونی برای رمزارزها تصویب نشده است

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی اشرف درویشیان در حاشیه همایش ملی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، در جمع خبرنگاران گفت: با وجود آنکه دولت و مجلس اقدامات خوبی در زمینه مقابله با رمزارزها انجام داده‌اند اما هنوز برای ساماندهی آن قانونی تصویب نشده است که باید قانون در این زمینه تهیه و تصویب شود.

وی افزود: رمزارزها یکی از زمینه‌های انجام پولشویی و تامین مالی تروریسم در کشور است که باید ساماندهی شود و برای این مسئله هم نیاز به تصویب قانون داریم.

درویشیان با بیان اینکه اقدامات مقابله با پولشویی باید به اطلاع مردم برسد، گفت: اقداماتی مانند فرار مالیاتی و فضای ناسالم اقتصادی انجام می‌شود که باید در قالب مبارزه با پولشویی با‌ آن مقابله شود و در عوض فعالیت‌های اقتصادی و کار سالم مورد تشویق قرار گیرد.

رئیس دفتر بازرسی رئیس جمهور اظهار داشت: عده‌ای از افراد با انگیزه فرار مالیاتی و پولشویی فعالیت‌های زیرزمینی انجام می‌دهند که باید با آن مقابله شود و در عین حال از جریان سالم تولید هم حمایت شود.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه‌های مبارزه با پولشویی مترقی و به روز هستند اما متأسفانه تحریم‌ها اثر گذاشته و باعث افزایش فساد و فعالیت‌های غیرشفاف در کشور شده است و ما در زمینه مقابله با پولشویی هزینه‌های مادی و معنوی و انسانی زیادی داده‌ایم، از جمله در مبارزه با مواد مخدر، هزینه‌های مالی فراوان و تعداد زیادی شهید داده‌ایم و بیشترین هزینه معنوی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه پرداخت‌ کرده‌ایم.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول