اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کار راه‌اندازی اردوگاه توانمندسازی معتادان در کنگاور به کجا رسید؟

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: فاز اول اردوگاه توانمندسازی معتادان در کنگاور۸۰ تا ۸۵ درصد پیش رفته که با همت و تأمین اعتبار از استان و مرکز می‌توان آن را راه‌اندازی کرد.

کار راه‌اندازی اردوگاه توانمندسازی معتادان در کنگاور به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مرکز صیانت کنگاور در ۶ کیلومتری شهر کنگاور به سمت تویسرکان واقع شده و در گذشته دور در اختیار آوارگان حلبچه بوده اما پس از آن استفاده ویژه و موثری از آن نشده است.

مساحت این مرکز بیش از ۲٠ هکتار بوده و دارای سه مدرسه بازسازی شده، یک سوله ۱٠٠٠ متری، دو سوله ۳۵٠ متری، یک ساختمان مسجد ۴٠٠ متری، سه ساختمان ۲٠٠ متری، دو حلقه چاه، گازکشی، برق،...  و حدود ۴۳٠ سویت (که نیاز به بازسازی دارند) است.

چندین سال است که برنامه فعال‌سازی مرکز صیانت کنگاور در دستور کار مسؤولان استانی قرار دارد اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

کیوان گل‌آوری، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در این خصوص، اظهار کرد: در مرکز صیانت کنگاور ظرفیت، پتانسیل و ظرفیت خوبی باهدف مراقبت افراد بهبودیافته وجود دارد.

وی ادامه داد: کار احداث مجتمع صیانت کنگاور طی دو‌سه سال گذشته در راستای کاهش آسیب‌ها و جلوگیری افراد بهبودیافته از اعتیاد شروع شده تا افراد بهبود یافته در این مکان نگهداری شوند تا دوباره به چرخه اعتیاد برنگردند و جامعه با مشکلات اجتماعی مواجه نشود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پیگیری‌های مکرری از طریق استانداری و سازمان‌های ذی‌ربط با ستاد مواد مخدر مرکز تا طرح مشخصی برای آن تعریف کنیم و اجرایی شود.

 

وی تصریح کرد: این ظرفیت در سه تا چهار فاز راه‌اندازی خواهد شد، زیرساخت‌های فاز اول ۸۰ تا ۸۵ درصد پیش رفته که با همت و تأمین اعتبار از استان و مرکز می‌توان راه‌اندازی کرد.

گل‌‌آوری به بازدید استاندار از این اردوگاه در مورخه ۲۴ مردادماه امسال اشاره و بیان کرد: استاندار کرمانشاه تاکید دارد که این مجتمع بزرگ ظرفیت ویژه‌ای برای حرفه‌آموزی و اشتغالزایی معتادان بهبود یافته است که لازم است فعال و بکارگیری شود و قرار شد دستگاه‌ها ذی‌ربط با نگاه راهبردی به صورت اعتباری پای کار بیایند.

گفتنی است، طرح جامع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان کرمانشاه از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز شده است. این طرح در سطوح مختلفی از جمله جمع‌آوری، درمان، مهارت‌آموزی و باز اجتماعی کردن معتادان متجاهر، ساماندهی و نظارت ضایعات فروشی‌ها، بهبود زیرساخت‌ها و خدمات مناطق حاشیه‌نشین و... در حال اجراست که تمرکز بر رفع مشکلات محله آقاجان یکی از گام‌های نخست طرح بوده است.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول