اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا موشک کافی برای عرضه به اوکراین ندارد

یک روزنامه انگلیسی گزارش داده آمریکا موشک بالستیک کافی برای ارائه به اوکراین ندارد.

آمریکا موشک کافی برای عرضه به اوکراین ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش داده موشک‌های بالیستیک آمریکا به اندازه‌ای نیست که ارائه آنها به اوکراین بتواند جریان ضد حمله اوکراین را به نفع این کشور برگرداند. 

این روزنامه انگلیسی در مقاله‌ای به نقل از مقام‌های آمریکایی که خواسته‌اند نامشان پنهان بماند مدعی شد که میزان تولید موشک‌های بالیستیک تاکتیکی آمریکا به اندازه‌ای نیست که «بتواند باعث ایجاد تفاوت‌های قابل توجه در میدان جنگ شود.»

طبق گزارش این روزنامه، ملاحظه دیگر در جلوگیری از ارسال این پرتابه‌ها به اوکراین این است که واشنگتن بیم دارد که چنین اقدامی به تشدید تنش با روسیه منجر خواهد شد. 

«ساموئل چاراپ»، دانشمند ارشد علوم سیاسی در اندیشکده رند، به این رسانه گفت که اصرار اوکراین برای دست یافتن به موشک‌های بالیستیک اصراری نابجا است.

این کارشناس تاکید کرد که چنین موشک‌هایی «عصای جادویی» نیستند و بعید است بتوانند موانعی که نیروهای اوکراین در برابر پدافند روسیه با آن مواجه است را از میان بردارند.  

فایننشال‌تایمز به نقل از برخی مقام‌های آمریکایی هشدار داد که میزان کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین ممکن است با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کاهش یابد.

طبق این گزارش، انتخاب مجدد دونالد ترامپِ جمهوری‌خواه به سمت رئیس‌جمهور با توجه به وعده‌های مکرر او برای پایان دادن به درگیری‌ها به محض تصدی پست، لایه دیگری از عدم اطمینان را به این تردیدها اضافه می‌کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول