اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فعالیت 14 قرارگاه اربعینی هلال‌احمر در مرزهای شرقی و غربی

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین اقدامات و تمهیدات این جمعیت برای خدمت امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد.

فعالیت 14 قرارگاه اربعینی هلال‌احمر در مرزهای شرقی و غربی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین اقدامات و تمهیدات این جمعیت برای خدمت امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد.متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است:

1. جمعیت هلال‌احمر علاوه بر تداوم روند پوشش حوادث کشور، در ایام اربعین حسینی در داخل ایران و مرزهای مشترک با کشور عراق و داخل عراق، خدمات امدادی لازم به زائران حسینی را ارائه می‌کند.

۲. 4 قرارگاه برون مرزی در شهرهای نجف، کربلا، بین‌راه و کاظمین فعال شده تا پوشش درمانی، بهداشتی و امدادی و همچنین هماهنگی و مدیریت لازم درباره سلامت و درمان زائران، در این قرارگاه‌ها انجام شود.

۳. ۱۰ قرارگاه‌ امداد‌‌ونجات در درون مرزها، تشکیل و خدمات امدادی لازم را به زائران حسینی ارائه می‌کنند.

۴. باتوجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴ میلیون زائر از مرزهای کشور تردد داشته باشند، سازمان امدادو‌نجات جمعیت هلال‌احمر، ۱۳۳۱ پایگاه، شیفت موقت و سیار ساماندهی کرده تا در طول مسیر به زائران خدمت‌رسانی کنند‌.

۵. قرارگاه‌های اصلی سازمان امدادو‌نجات در ۶ مرز شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین است که در ۵ استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی مستقر شده است.

۶. قرارگاه‌های ورودی زائران اربعین امسال در مرزهای شرقی کشور در مرزهای دوغارون، ریمدان و میرجاوه در دو استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان فعال شده است.

۷. امدادگران و نیروهای داوطلب و متخصص به همراه ناوگان خودرویی شامل آمبولانس، خودروی نجات و سایر خودروهای امدادرسان از ۲۷ مردادماه در این پایگاه‌ها مستقر و به همراه تیم‌های نجات تا پایان مراسم اربعین به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستند.

8. 18 بالگرد هلال‌احمر در مرزهای غربی برای پوشش حوادث احتمالی در ایام اربعین حسینی، مستقر شده‌اند.

9. 22 هزار امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر و کادر درمانی داو.طلب هلال احمر در ایران و عراق، وظیفه پوشش حوادث و مخاطرات احتمالی و کمک به آسیب‌دیدگان و. همچنین ارائه خدمات درمانی در کشور عراق را برعهده دارند.

10. 3500 خودرو، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و .. در داخل و خارج کشور آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

11. 81 پایگاه درمانی، آماده ارائه خدمات درمانی به زائرین پیاده‎ روی در کشور عراق است.

12. 700 نفر از پزشکان و پرستاران در قالب کادر درمانی، برای خدمت به زائران به عراق اعزام شده اند که طی روزهای آتی این تعداد به بیش از 4 هزار و  200 نفر می رسد. 

200 پزشک نیز به همراه کوله پشتی هلال احمر در طریق الدوار در مسیر نجف به کربلا، به زائرانی که در مراسم پیاده روی حضور دارند، خدمات درمان سرپایی ارائه می دهند.

13. 4 درمانگاه ثابت در شهر کربلا و 5 درمانگاه ثابت نیز در شهر نجف، آماده ارائه خدمات درمانی به زائرین هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول