اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صهیونیست‌ها غرق در اضطراب و استرس

عملیات موفق مسلحانه امروز و روز گذشته در کرانه باختری موجب شده است تا رسانه‌های صهیونیستی واکنش هیستریک از خود بروز دهند.

صهیونیست‌ها غرق در اضطراب و استرس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عملیات تیراندازی ظهر امروز (دوشنبه) در الخلیل، موجی از وحشت و دلهره در محافل سیاسی و امنیتی و میان شهرک‌نشینان را موجب شده است و رسانه‌های اسرائیلی به شکل وسیع این عملیات را پوشش دادند.

در عملیات ظهر امروز که در نزدیکی شهرک «کریات اربع» در حومه شهر الخلیل رخ داد، شش صهیونیست زخمی و یک صهیونیست دیگر را به هلاکت رسید. دیروز نیز در یک عملیات تیراندازی دو شهرک‌نشین در منطقه «حواره» (شمال کرانه باختری) کشته شدند.

در این راستا «یوسی یهوشع» خبرنگار حوزه نظامی روزنامه یدیعوت احارانوت نوشت: «سال ۲۰۲۳ به سخت‌ترین سال پس از انتفاضه دوم تبدیل شده است». او همچنین نوشت که تاکنون از ابتدای سال جاری ۳۴ اسرائیلی در عملیات‌های مختلف فلسطینی‌ها کشته شده‌اند. همچنین به طور میانگین روزانه ۲۰۰ هشدار امنیتی برای شهرک‌نشینان صادر می‌شود که موجب شده است در سطح وسیعی زندگی آن‌ها مختل شود.

او در ادامه نوشت: «همه این شرایط در حالی به وجود آمده است که ارتش اسرائیل بیشترین نیرو را از سال ۲۰۰۵ به این رو در کرانه باختری مستقر کرده است». حضور گسترده نظامیان اشغالگر در شهرها و روستاها و جاده‌های کرانه باختری موجب شده است تا این مناطق شکل یک پادگان بزرگ را به خود بگیرد.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، این رژیم در یک مثلث بحران گیر افتاده است؛ تحقیر در مرزهای شمالی از جانب حزب‌الله، شلیک موشک از سوی غزه و افزایش عملیات‌های مسلحانه در کرانه باختری؛ موادری هستند که شرایط اسرائیل را بحرانی‌تر از پیش کرده است.

از سوی رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که رئیس شورای شهرک صهیونیست‌نشین «کریان اربع» از ساکنان خواسته است تا مسلح شوند و هر فلسطینی که قصد تیراندازی داشته باشد را به قتل برسانند.

یک منبع نظامی هم به وبسایت واللا گفت: «این، آخرین مورد نیست. روزهای آینده شاهد تنش زیادی در سامره (نام عبری شمال کرانه باختری) خواهیم بود. نگرانیهایی درباره حادثه‌ای وجود دارد که می‌تواند باعث شود کل منطقه شعله‌ور شود. به همین دلیل، نیروهای زیادی از مرزبانی، پلیس و گشتیها در این منطقه مستقر شده‌اند».

جزئیات عملیات امروز

اما در خصوص جزئیات عملیات امروز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند که نظامیان ارتش اشغالگر همچنان به دنبال یافتن عامل عملیات هستند؛ عملیاتی که در نزدیکی گذرگاه «بیت حجاب» در جنوب کرانه باختری و نزدیک شهر الخلیل رخ داد و شش زخمی و یک کشته از صهیونیست‌ها به جا گذاشت.

به گفته پلیس اسرائیل، فرد کشته شده یک زن است و یکی از زخمی‌ها نیز شرایط وخیمی دارد.  پلیس همچنین گفت که خودروی حامل فرد تیرانداز پلاک نداشت و احتمال دارد به سمت شهر الخلیل فرار کرده باشد.

سوم مرداد ماه جاری نیز یک اتوبوس حامل شهرک‌نشینان اسرائیلی در نزدیکی حوار هدف قرار گرفت. نیروهای مقاومت فلسطین، هشت گلوله به سمت این اتوبوس شلیک کردند و موفق شدند از محل عملیات فرار کنند. 

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «یسرائیل بیتنو» و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیاتهای شهادت‌طلبانه رزمندگان فلسطینی از ناامن شدن کرانه باختری انتقاد کرد.

لیبرمن با بیان اینکه تنها در شهر جنین در شمال کرانه باختری عملیات رخ نمی‌دهد، بلکه آن‌ها در سراسر کرانه باختری شاهد عملیات استشهادی هستند، گفت: «نه حاکمیتی در کار است و نه امنیتی. کابینه قدرت بازدارندگی و کنترل خود را از دست داده است».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول