اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲۰۰ هکتار جنگل دست‌کاشت در نهاوند آبیاری شد

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: تابستان امسال بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در نهاوند آبیاری شدند.

۲۰۰ هکتار جنگل دست‌کاشت در نهاوند آبیاری شد

داریوش عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در راستای حفظ و نگهداری از نهال‌های دست‌کاشت در مناطق جنگلی، تابستان امسال بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل دست‌کاشت در نهاوند آبیاری شدند.

وی افزود: با توجه به گرمای شدید تابستان امسال در کشور، نهال‌های تازه کاشته شده در عرصه‌های جنگلی بیش از هر زمانی دیگر در معرض آسیب و از بین رفتن قرار داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند افزود: در همین راستا ۱۶۸ هکتار از نهال‌‌های دست‌کاشت که سال گذشته در منطقه جنگلی گیان غرس شده بود و نیاز به آب داشت توسط این اداره با تانکر طی سه مرحله آبیاری شد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هکتار از نهال‌های دست کاشت منطقه وزمستان در دو نوبت بوسیله تانکرهای آبرسانی آبیاری شدند گفت: خوشبختانه نهال‌ها در مناطق جنگلی از گونه های مقاوم در برابر خشکی است اما در عین حال به چند نوبت آبیاری در فصل گرما نیازمند است. 

عباسی به طرح کشوری کاشت یک‌میلیارد نهال در عرصه‌های طبیعی اشاره کرد و گفت: در این طرح که در حال حاضر در دست اجراست در نهاوند ۲۰۰ هزار نهال تا مهرماه در عرصه‌های طبیعی و جنگلی و  حاشیه شهرها کاشته می‌شود.

وی گفت: همچنین در این خصوص تعداد ۳۵ هزار نهال از نوع کاج تهرانی و سوزنی‌برگ با همکاری شهرداری در آرامستان گلدان‌کاری شده که با رشد آنها به طبیعت منتقل و کاشت می‌شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول