اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

معاون حج و زیارت: برای ثبت‌نام در سامانه سماح عجله نکنید

با تداوم اختلال در سامانه سماح، کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین در حال برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل است. معاون سازمان حج و زیارت می‌گوید: زائران برای ثبت‌نام در سامانه سماح عجله نکنند.

معاون حج و زیارت: برای ثبت‌نام در سامانه سماح عجله نکنید

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پس از تداوم اختلال در سامانه سماح و بروز مشکلاتی در ثبت‌نام زائران اربعین در این سامانه، سازمان حج و زیارت به عنوان متولی کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین با ۲ تیم فنی در حال رفع نواقص است.

زائران اربعین برای ثبت‌نام در سماح عجله نکنند

حمیدرضا محمدی، معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تلاش ما رفع مشکلات سامانه سماح است، می‌گوید: زائران برای ثبت‌نام در سامانه سماح عجله نکرده و در صورتی طی یکی دو روز آینده قصد سفر به عراق ندارند، فعلاً به این سامانه مراجعه نکنند.

در جلسه اخیر ستاد مرکزی اربعین هم مقرر شد تا در صورت تداوم مشکل در سامانه سماح، سامانه جدید با همین نشانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا مسؤولان روند ثبت‌نام و پرداخت حق بیمه را پیگیری کنند.

 نسخه متفاوت سماح با همین نشانی راه‌اندازی می‌شود

تلاش سازمان حج و زیارت، رفع مشکلات برای تسهیل زیارت اربعین است و نسخه جدید سامانه سماح هم امسال برای این منظور طراحی و در دسترس قرار گرفته شده است. اما به دلیل مشکل، سامانه جدید با همین نشانی راه‌اندازی و در دسترس قرار خواهد گرفت.

البته یکی از موضوعاتی که باعث اختلال در سامانه سماح شده است، اطلاعات ثانویه همچون مرزهای خروجی و وسایل حمل و نقل برای رفتن به سوی مرزهاست که به نظر می‌رسد در نسخه جدید که بزودی در دسترس قرار می‌گیرد، این موارد حذف شود.

البته مسؤولان کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین معتقدند که اختلال در سامانه سماح موقتی و در برخی ساعات روز است. این امر در حالی است که بیشتر زائران از روز گذشته موفق به ثبت‌نام در این سامانه نشده‌اند. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، ستاد مرکزی اربعین از زائران خواسته قبل از سفر به عراق در ایام اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا در صورت بروز مشکل بتوانند از مزایا بیمه بهره‌مند شوند. هزینه بیمه از ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان با سقف تعهدات مختلف است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول