اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جوانان فلسطینی یک خودروی نظامی اشغالگران را واژگون کردند

یک خودروی نظامی ارتش صهیونیستی در پی تیراندازی شدید جوانان فلسطینی در کرانه باختری واژگون شد.

جوانان فلسطینی یک خودروی نظامی اشغالگران را واژگون کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع فلسطینی ظهر امروز (دوشنبه) از واژگونی یک خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند.

به نوشته وبگاه خبری عرب۴۸، این خودروی نظامی در نزدیکی روستای «جبع» هدف تیراندازی شدید نیروهای مقاومت فلسطینی قرار گرفت و واژگون شد. سرنشینان این خودرو آسیب ندیده‌اند.

در این راستا گردان نظامی «جبع» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین)، با صدور اطلاعیه‌ای مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت و نوشت که نیروهای این گروه مقاومت در جاده «صانور» در حومه جنین خودروی نظامی مذکور را واژگون کرده‌اند.

در ادامه اطلاعیه گردان جبع که به نظر می‌رسد در پاسخ به تشکیلات خودگردان محسوب می‌شود، آمده است: «به جهاد خود ادامه خواهیم دادید و سلاح ما در تمامی میادین قانونی است».

این دومین عملیات فلسطینی‌ها از صبح امروز تاکنون  است، ساعاتی پیش نیز یک سرنشین خودرو با شلیک به سمت شهرک‌نشینان صهیونیستی در نزدیکی شهرک «کریات اربع» در حومه شهر الخلیل، شش صهیونیست را زخمی و یک صهیونیست دیگر را به هلاکت رساند.

این عملیات در حالی انجام شده است که روز گذشته نیز در یک عملیات دیگر دو شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیدند.

عملیات روز گذشته مشابه عملیات امروز در شمال کرانه باختری رخ داد و عامل عملیات علی‌رغم اعزام نظامیان صهیونیست، توانست فرار کند.

سوم مرداد ماه جاری نیز یک اتوبوس حامل شهرک‌نشینان اسرائیلی در نزدیکی حوار هدف قرار گرفت. نیروهای مقاومت فلسطین، هشت گلوله به سمت این اتوبوس شلیک کردند و موفق شدند از محل عملیات فرار کنند. 

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «یسرائیل بیتنو» و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیاتهای شهادت‌طلبانه رزمندگان فلسطینی از ناامن شدن کرانه باختری انتقاد کرد.

لیبرمن با بیان اینکه تنها در شهر جنین در شمال کرانه باختری عملیات رخ نمی‌دهد، بلکه آن‌ها در سراسر کرانه باختری شاهد عملیات استشهادی هستند، گفت: «نه حاکمیتی در کار است و نه امنیتی. کابینه قدرت بازدارندگی و کنترل خود را از دست داده است.»

عملیاتهای استشهادی مبارزان فلسطینی علیه شهرک‌نشیان اسرائیلی و نظامیان صهیونیست در حال گسترش است. کارشناسان می‌گویند که این عملیاتها و در کنار آن، وضعیت متشنج داخلی رژیم صهیونیستی باعث شده است که این رژیم با وضعیت بغرنجی روبرو شود.

هلاکت ۳۳ صهیونیست از ابتدای ۲۰۲۳

در این راستا طبق گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی حداقل ۳۳ صهیونیست از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۳) تاکنون به هلاکت رسیده‌اند که ۲۶ نفر از آنها در عملیات‌های تیراندازی، پنج نفر از آنها در عملیات‌های زیرگیری با خودرو، یک نفر در عملیات با چاقو و یک نفر بر اثر اصابت موشک شلیک‌شده از نوار غزه می‌باشد.

از سوی دیگر،‌ سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون حداقل ۷۷  نیروی امدادی فلسطینی در اراضی اشغالی بر اثر حملات نظامیان تروریست صهیونیست زخمی شده و حداقل ۳۰ آمبولانس نیز آسیب دیدند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، «لین هستینگز» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه در فلسطین اشغالی، گفت که نیروهای بشردوستانه برای کمک به آسیب‌پذیرترین فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند و تعهدشان برای کمک به آنها در مواقع بحران، تزلزل ناپذیر است.

پایالن پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول