اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ساخت هواپیمای مسافری و خودرو برقی به کجا رسید؟

روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در برنامه بی‌واسطه شبکه یک سیما، از روند ساخت هواپیمای مسافری و ساخت نمونه اولیه خودرو برقی گفت.

ساخت هواپیمای مسافری و خودرو برقی به کجا رسید؟

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در برنامه بی‌واسطه شبکه یک از روند ساخت هواپیمای مسافربری گفت. به گفته وی قرار نیست این هواپیما تماما در داخل ساخته شود و «نیاز است تا 5 کشور توانمند کنسرسیوم تشکیل داده شود که حداقل 20 درصد آن متعلق با ایران باشد.»

موضوع ساخت هواپیمای ملی، یکی از پرونده‌های باز علم و فناوری در کشور است که منتقدان و موافقان زیادی دارد. به عقیده منتقدان ساخت هواپیما، باید به نبود صرفه اقتصادی و توانمندی داخلی در ساخت توجه داشت، اما طبق گفته دهقانی، ایران قرار است در یک گروه بین‌المللی متشکل از کشورهای دیگر نقش‌آفرینی کند تا توانمندی‌ها تجمیع و صرفه اقتصادی تضمین شود.

وی با اشاره به موضوع عقب‌ماندگی در حوزه خودروسازی تصریح داشت: خودروسازی کشور ما مشکل علم و فناوری ندارد، لازمه خودروسازی، به قیمت در آمدن آن و به تیراژ رساندن است.»

 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در این برنامه به ساخت نمونه اولیه خودروی برقی تولید داخل نیز اشاره داشت و از این نمونه بازدید کرد. به عقیده وی بایستی با کشورهای همسو ارتباط علم و فناوری داشت تا تولید خودروی برقی و یا هواپیما به صورت اقتصادی دنبال شود. همچنین در ساخت خودروی برقی باید بر روی طراحی و ساخت اجزای مهم تمرکز کرد تا ساخت بومی همه قطعات آن.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول