اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

عملکرد وزارت میراث‌ فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب بررسی شد

عملکرد وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور بازرسان و نمایندگانی از وزارت کشور در حوزه عفاف و حجاب بررسی شد.

عملکرد وزارت میراث‌ فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب بررسی شد

به‌گزارش خبرگزاری فارس، بازرسان و نمایندگانی از وزارت کشور  با حضور در محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با تعدادی از معاونان و مدیران این وزارتخانه موضوع عملکرد وزارت میراث‌فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب را مورد بررسی قرار دادند.

بازرسان و نمایندگان وزارت کشور با حضور در محل «هشتی» وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از نزدیک نمایشگاه البسه ایرانی – اسلامی و پوشاک اقوام را بازدید و با هنرمندان و فعالان حوزه تولید پوشاک اقوام ایرانی گفت و گو کردند.

همچنین در حاشیه این بازدید، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی مدیران کل این معاونت و نیز وحید سلطانی مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی توضیحاتی را در باره تولید پوشاک اقوام ایرانی و فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی در حوزه پوشاک ایرانی– اسلامی ارائه دادند.

همچنین در این بازدید، نماهنگی از سخنان مقام معظم رهبری، وزیر کشور، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با موضوع عفاف و حجاب پخش شد و در نماهنگی دیگر اقدام عملی این وزارتخانه در استان‌های مختلف از جمله استان لرستان و توزیع روسری محلی (گلونی) در اماکن گردشگری و تاریخی به گردشگران برای بازرسان و نمایندگان به نمایش در آمد.

استندهایی از عملکرد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم نصب شده بود و رتبه ممتاز این وزارتخانه و عملکرد مطلوب آن را در حوزه عفاف و حجاب بیان می‌کرد.

بازرسان و نمایندگان وزارت کشور در بازدید از نمایشگاه پوشاک اقوام ایرانی در محل هشتی وزارتخانه از برگزاری این نمایشگاه و تقویت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی فرهنگ پوشاک اقوام اظهار خرسندی و رضایت کردند.

طیبه عزت‌الهی‌نژاد رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به اهمیت پوشاک گفت: پوشاک را بدن دوم انسان می‌دانند و از این رود باید در انتخاب نوع پوشش خود دقت کنیم و این موضوعی است که همواره مورد توجه و دقت ایرانیان بوده است.

وی به اهمیت پوشاک ایرانی اشاره کرد و افزود: پوشاک ایرانیان بر پایه حکمت طراحی شده است. عزت‌الهی نژد خاطرنشان کرد: ما در مسیر تاریخ حرکت می‌کنیم و عملکرد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه عفاف و حجاب همان حرکت در مسیر تاریخ و تداوم بخشیدن به هویت ایرانی و اسلامی است.

نمایندگان و بازرسان وزارت کشور در نشست تخصصی که عصر امروز در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول