اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

شهرک غرب حال و هوای اربعینی گرفت

طلاب حوزه علمیه نبی اعظم (ص) با برپایی غرفه‌های مختلف فرهنگی به همراه ایستگاه صلواتی حال و هوای اربعینی را مهمان شهرک غرب کردند.

شهرک غرب حال و هوای اربعینی گرفت

به گزارش خبرنگار باشگاه توانا، همزمان با فرا رسیدن شهادت حضرت رقیه (س) و اربعین امام حسین (ع) به همت حوزه علمیه نبی اعظم شهرک غرب غرفه‌‌های تدارکات سفر اربعین در میدان صنعت بر پا شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید یزدان سعیدی مدیر حوزه نبی اعظم(ص) در گفت و گو با خبرنگار باشگاه توانا می‌گوید: «ایده برپایی غرفه چند روز پیش به ذهن بنده و طلاب افتاد که چه خوب است غرفه‌هایی ایجاد شود که حجاب اسلامی و تغذیه سالم را به مردم در این منطقه معرفی کنیم و حال و هوای اربعین را چند روز قبل به مردم هدیه کنیم. ملزومات را فراهم کردیم و از دو روز پیش با 11 غرفه آغاز به کار کردیم. 5 غرفه به تغذیه سالم در دستورات اهلبیت اختصاص دارد.»

لازم به ذکر است اربعین شهادت امام حسین (ع) در امسال تاریخ چهارشنبه 15 شهریور 1402 مصادف با 20 صفر سال 1445 قمری است.

حجت السلام سعیدی در ادامه می‌افزاید: «بخش دیگر عفاف و حجاب است که 5 غرفه را به خود اختصاص داده. در اینجا به دلیل حساسیت منطقه‌ای از لحاظ آسیب‌‌های فرهنگی برخی از غرفه‌ها به پوشش و حجاب اسلامی اختصاص داده شده است. در این غرفه‌ها ملابس زنانه مناسب با حجاب اسلامی تدارک دیده شده و علاقه مندان می‌توانند با قیمت‌های مناسب لباس‌های باب میل اسلامی را تهیه کنند. زائرانی که مسیر پیاده روی نجف تا کربلا را شرکت می‌کنند در بین آنها دیده می‌شود برخی با لباس‌های نامناسب پیاده روی و گرم در این راه پا می‌گذارند که اغلب جنس لباس‌ها به گونه‌ای است که باعث عرق سوز شدن آنها می‌شود. در این غرفه‌ها لباس‌های خنک و جنس مختص پیاده‌روی طولانی تدارک دیده شده که زائر ساعات زیادی بدون هیچ مشکلی می‌تواند پیاده‌روی کند. از جهتی دیگر تغذیه در مواکب بین راه گاها به‌دلیل ناسازگار بودن برخی غذاها با معده بعضا زائران را با مشکلاتی روبه رو می‌کند. در اینجا اقلامی فروخته می‌شود که سفارش شده طب اسلامی برای مشکلات مختلف است که هموطنان با تهیه آنها می‌توانند در برخورد با این مشکلات سلامتی خود را حفظ کنند.

همچنین سعیدی به غرفه‌ای که اختصاص به موکب یا همان ایستگاه صلواتی دارد اشاره می‌کند و می‌گوید: «طلاب حوزه در ایستگاه صلواتی از مردم پذیرایی می‌کنند و این روند دو روز پیش برپا شده است و تا یکم شهریور ماه ادامه دارد و بنا بر این است که در صورت امکان این بازه زمانی تمدید شود. در ضمن کنار غرفه‌ها میزهای پاسخ به سوالات شرعی، کتابخوانی، سرگرمی کودک و خطاطی نیز مشغول به فعالیت هستند.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول