اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزیر خارجه مالزی:‌ سفرم به تهران گامی مثبت برای تقویت مناسبات است

وزیر خارجه مالزی امروز در نشست خبری با امیرعبداللهیان سفرش به تهران را گام مثبتی از سوی این کشور در جهت تقویت مناسبات با ایران خواند و گفت که منتظر میزبانی از همتای ایرانی در کوالالامپور است.

وزیر خارجه مالزی:‌ سفرم به تهران گامی مثبت برای تقویت مناسبات است

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «زمبری عبدالقادر» وزیر امور خارجه مالزی که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به دعوت همتای ایرانی به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (دوشنبه) ۳۰ مرداد ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک در محل وزارت امور خارجه به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وزیر خارجه مالزی ضمن قدردانی از امیرعبداللهیان برای دعوت به عمل آمده به منظور سفر به ایران و تشکر از مهمان‌نوازی گرم به عمل آمده، گفت: سفر اول من به تهران گام مثبتی از سوی مالزی در جهت تقویت مناسبات و نشانگر آمادگی مالزی برای تقویت همکاری با ایران است.

 

وی افزود: سفر من همچنین نشان‌دهنده تعهد از دولت اتحاد مالزی تحت رهبری نخست‌وزیر مالزی است در جهت تقویت مناسبات با تمامی کشورهای مسلمان از جمله ایران است. مالزی از طریق تعامل با این منطقه و به عنوان هماهنگ کننده شورای همکاری خلیج فارس و آسه‌.آن دارای پویایی زیادی در این منطقه است.

وزیر خارجه بیان کرد: در نشست با امیرعبداللهیان ما در خصوص پیشرفت و پیشبرد روابط دوجانبه و یافتن ظرفیت‌ها برای گسترش همکاری‌های ایران و مالزی در حوزه‌هایی از جمله تجارت، گردشگری  و آموزش بحث و تبادل نظر کردیم.

زمبری عبدالقادر گفت: امروز همچنین فرصت یافتیم نظرات خود را در خصوص مسائل منطقه از جمله فلسطین، اسلام هراسی و مسائل پیش روی امت اسلام و جامعه جهانی تبادل کنیم.

وی همچنین افزود: منتظر میزبانی از امیرعبداللهیان در مالزی در اولین فرصت ممکن با هدف تداوم همکاری‌ها هستم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول