اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه مالزی +فیلم

وزیر امور خارجه مالزی که به تهران سفر کرده در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال همتای ایرانی خود قرار گرفت.

استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه مالزی +فیلم

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «زمبری عبدالقادر» وزیر خارجه مالزی که در پاسخ به دعوت همتای ایرانی و به منظور گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده، ظهر امروز (دوشنبه) ۳۰ مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال رسمی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

 

 

وزرای خارجه پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند و قرار است در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده بپردازند.

این نخستین سفر وزیر خارجه مالزی به تهران در دولت سیزدهم است. 

وزرای خارجه دو کشور ۱۴ تیر ماه سال جاری و در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در جمهوری آذربایجان با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات دوجانبه، منطقه و جهان اسلام گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران دو کشور را دارای اشتراکات فراوان خواند و ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و تجاری هم‌تراز با سطح همکاری‌های دو کشور در حوزه سیاسی را مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان در آن دیدار توافقات انجام شده در حوزه همکاری‌های قضایی بین دو کشور و استمرار آن در دیگر زمینه‌های مرتبط با آن را در حوزه تبادلات مردمی مهم خواند.

زمبری عبدالقادر وزیر خارجه مالزی نیز در این دیدار همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف را مهم ارزیابی و بر آمادگی مالزی برای بررسی راه‌های ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان و «زمبری عبدالقادر» وزیر امور خارجه مالزی ششم فروردین ماه سال جاری نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. امیرعبداللهیان در آن گفت‌وگو ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در تمامی این حوزه‌ها به شکل فزاینده و رو به جلو پیش رود. 

وزیر خارجه مالزی نیز ایران را شریک تجاری مهم خود در منطقه خواند و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور، بیش از پیش توسعه یابد.  وی همچنین خاطرنشان کرد که برقراری مجدد روابط بین دو کشور مهم ایران و عربستان، منجر به افزایش صلح و ثبات در غرب آسیا خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول