اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زریبار در بهترین وضعیت چند سال اخیر خود قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در حال حاضر ۲۹ میلیون مترمکعب آب در زریبار ذخیره است و خوشبختانه اکنون دریاچه در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

زریبار در بهترین وضعیت چند سال اخیر خود قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان امروز در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: پسماند از جمله موضوعاتی است که اثرات منفی بسیاری بر اراضی کشاورزی و منابع آبی دارد.

حمیدی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۲۸۸ مورد بازدید از محل‌های دفن زباله استان انجام گرفته، افزود: از یک هزار و ۶۰۰ روستای استان، ۹۰۰ روستا مجوز محل دفن زباله فقط برای ۹۰۰ روستا دارند و مابقی فاقد مجوز محل دفن زباله استاندارد است.

وی ادامه داد: مدیریت شهرداری‌ها بر محل دفن زباله مناسب نیست و اگر زباله.گردها توسط شهرداری‌ها مدیریت شود، می‌توان تفکیک زباله را مبدا انجام داد اما متاسفانه شهرداری سنندج اصلا پیگیر این موضوع نیست. 

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت دریاچه زریبار اشاره و خاطرنشان کرد: تا کنون 6 کارگروه برای حفاظت محیط زیست تشکیل شده و هر دستگاهی نیز وظایف خاصی برای حفاظت از زریبار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه برداشت آب از زریبار برای آبیاری فضای سبز یکی از تنش‌های مهم این تالاب در سال گذشته بود، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این اقدام از سال گذشته ممنوع شده است.

وی افزود: در راستای حفاظت از تالاب زریبار مجموعه اقداماتی انجام گرفته و خوشبختانه اکنون دریاچه در بهترین وضعیت چند سال اخیر خود قرار دارد و مطالعات پژوهشی دریاچه توسط محققان دانشگاه کردستان انجام می‌گیرد.

حمیدی بیان کرد : در حال حاضر ۲۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره وجود دارد و این برای دریاچه وضعیت خوبی است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر فاضلاب ۱۷۰ روستا وارد سدهای استان می‌شود که تهدیدی بزرگ است و باید مدیریت شود.

حمیدی با تاکید بر اینکه اکنون علاوه بر فاضلاب روستاها، فضولات حیوانی نیز وارد سد آراد می‌شود، یادآور شد:  درصورت عدم رفع این مشکل سد آزاد نیز به سرنوشت سد قشلاق دچار خواهد شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول