اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نیاز ۷۰ میلیارد تومانی برای تسویه کامل پروژه خط انتقال آب شرب قوچان

مدیر امور منابع آب قوچان گفت: پروژه خط انتقال آب شرب قوچان از سد تبارک تا تصفیه‌خانه این شهر به طول هشت کیلومتر از سال ۹۹ آغازشده است که برای تسویه کامل این پروژه و بهره‌برداری نهایی از آن ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نیاز ۷۰ میلیارد تومانی برای تسویه کامل پروژه خط انتقال آب شرب قوچان

محمد توزنده جانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به اینکه توسعه پایدار آب و مدیریت مصرف در شرایط امروز جامعه امری ضروری تلقی می‌شود، اظهار کرد: پروژه خط انتقال آب شرب قوچان از سد تبارک تا محل تصفیه‌خانه این شهر از سال ۹۹ به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد تا آب بهداشتی و پایدار را در اختیار مردم قرار دهد.

وی با یادآوری این موضوع که طی سال‌های اخیر میزان آب دهی چاه‌های آب در سطح شهر کاهش و با خشک‌سالی شدید روبرو شده‌ایم، گفت: تغییرات در الگوی مصرف و سبک زندگی موجب شده تا مصرف آب شرب روزبه‌روز افزایش پیدا کند بنابراین نیاز است تا منبع جدیدی نسبت به تأمین آب پایدار پیش‌بینی شود.

مدیر امور منابع آب قوچان با اشاره به اینکه فاصله سد تبارک تا تصفیه‌خانه آب این شهر ۲۳ کیلومتر طول دارد که هشت کیلومتر از آن تا بند بادخور در بستر رودخانه است، بیان کرد: در این فاصله هشت کیلومتری امکان ورود آلاینده‌های زیست‌محیطی و کشاورزی به آب آشامیدنی وجود داشته و شاهد سرقت آب در شبکه کشاورزی بوده‌ایم بنابراین ایجاد خط انتقال آب موجب پایداری و سالم رسیدن آب به دست مصرف‌کننده می‌شود.

توزنده جانی تأکید کرد: مهم‌ترین مشکل در این پروژه به‌کارگیری لوله‌های فلزی غرق در بتن بود که در طول اجرا مشکلات فنی و حتی اجتماعی را به وجود آورد اما شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی معطل اجرا نبود و پیمانکار را پای‌کار آورده و تاکنون پروژه پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی داشته و کار لوله‌گذاری به اتمام رسیده است.

وی بابیان اینکه علیرغم وجود محدودیت‌های اعتباری برای دولت پیش‌بینی اعتباری برای این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: قسمتی از حوضچه‌های هوادهی و... باقی‌مانده که اگر اعتبار موردنیاز تأمین شود تا پایان شهریور پروژه به‌صورت صددرصدی آماده بهره‌برداری خواهد بود.

مدیر امور منابع آب قوچان با اشاره به این مطلب که ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه به‌صورت کامل تسویه حساب شود، افزود: بهره‌برداری نهایی از پروژه خط انتقال آب شرب قوچان موجب می‌شود ۲۶۰ لیتر بر ثانیه آب پایدار و کاملاً بهداشتی در اختیار مردم قرار بگیرد و دیگر شاهد کاهش و افت فشار آب و قطعی در شبکه نباشیم.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول