اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

روسیه بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت چین

آمارهای دولتی چین امروز نشان داد، روسیه همچنان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت این کشور در ماه جولای است.

روسیه بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت چین

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آمارهای دولتی چین امروز نشان داد، روسیه همچنان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت چین در ماه جولای است.

این در حالی است که محموله‌های نفتی صادراتی روسیه به دلیل تخفیف‌های کمتر و افزایش تقاضای داخلی کمتر شده است.

بر اساس آمارهای اداره گمرک چین، تحویل محموله‌های نفت روسیه در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش یافته و به 8.06 میلیون تن یا 1.9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

میزان صادرات محموله‌های روسی در 7 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش یافته و به 60.66 میلیون تن رسیده است.

محموله‌های صادراتی از عربستان نیز 5.65 میلیون تن بوده و در ماه جولای 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و 31 درصد نسبت به ماه ژوئن کاهش یافته است.

انتظار می‌رفت، صادرات عربستان به پالایشگاه‌های آسیایی در ماه جولای کاهش یابد، زیرا ریاض قیمت رسمی نفت سبک خود برای فروش در آسیا را به بالاترین رقم در 6 ماه گذشته رساند. ریاض همچنین اعلام کرد، در نظر دارد، میزان تولید خود را از 9.96 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن به 9 میلیون بشکه در ماه جولای کاهش دهد.

با وجود ادامه تحریم‌های غرب و سقف قیمتی برای محموله‌های نفت روسیه، قیمت نفت خام ESPO روسیه به میزان زیادی به نزدیک به قیمت شاخص‌های نفتی خرید و فروش می‌شود، زیرا تقاضای زیادی از سوی هند و چین وجود دارد.

به گفته منابع تجاری، قیمت نفت ESPO برای تحویل در ماه جولای 5 تا 6 دلار ارزان‌تر از نفت برنت فروخته شده است، درحالی‌که این رقم تخفیف در ماه مارس 8.50 دلار در هر بشکه بود.

از طرفی انتظار می‌رود، با افزایش تقاضای داخلی در مسکو، صادرات روسیه کاهش یابد. برآورد شده که محموله‌های بنادر غربی روسیه در ماه جولای نسبت به مدت مشابه ماه گذشته 18 درصد کاهش یابد که نشان‌دهنده تقاضای جدید در پالایش داخلی است.

پالایشگاه‌های چینی از تاجران واسطه برای مدیریت ارسال محموله‌ها با کشتی و بیمه محموله‌های نفت روسیه برای جلوگیری از نقض تحریم‌ها استفاده می‌کنند.

واردات از مالزی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش یافته و به 911 هزار و 926 میلیون بشکه در ماه جولای رسیده است. مالزی اغلب به عنوان نقطه واسط محموله‌های تحریم‌های نفت ایران و ونروئلا استفاده می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول