اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نمونه‌برداری به منظور مطالعات آزمایشگاهی خط‌نوشته دستکند مسجد ساوه صورت گرفته است

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اعلام خبر کشف دستخطی منسوب به امام رضا (ع) در مسجد جامع ساوه گفت: به منظور تایید و یا رد این ادعا و تعیین صحت اصالت تاریخی آجر، خط نوشته مطالعات دقیق تطبیقی و آزمایشگاهی آن در حال انجام است.

نمونه‌برداری به منظور مطالعات آزمایشگاهی خط‌نوشته دستکند مسجد ساوه صورت گرفته است

حسین محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: پیرو گمانه‌زنی‌ها و ادعای مطرح‌شده در خصوص خط‌نوشته دستکند موجود بر یکی از آجرهای شبستان جنوبی مسجد جامع ساوه و اطلاق تاریخ احتمالی آن به سال ۲۰۱ هجری، بررسی‌های اولیه برای صحت‌سنجی اصالت تاریخی آجر مسجد جامع ساوه انجام شد.

وی تصریح کرد: نمونه‌برداری از آجر به منظور بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پژوهشگاه و آزمایشگاه میراث‌فرهنگی انجام شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: به منظور تایید و یا رد این ادعا و تعیین صحت اصالت تاریخی آجر، خط نوشته مطالعات دقیق تطبیقی و آزمایشگاهی آن در حال انجام است و تا مشخص نشدن نتایج دقیق هیچ اظهار نظری نمی‌توان کرد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول