اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بازار تهران باید به مکانی دیگر منتقل شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:بازار تهران ایمن نمی‌شود و باید به مکانی دیگر منتقل شود.

بازار تهران باید به مکانی دیگر منتقل شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس ،احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در یکصد هفتاد و یکمین جلسه شورا با تاکید بر اینکه بازار تهران ایمن نمی شود و باید منتقل شود، تصریح کرد: بازار باید به یک فضای گردشگری و تاریخی تبدیل شود،البته این یک آرزوی بزرگ است و می دانیم محقق نمی شود چراکه باید تمام ارکان نظام فکری برای ناایمن بودن بازار کنند.

وی افزود: ما هم در شورای شهر و هم در شورای تامین مصوباتی نسبت به انتقال انبارها داشتیم و در سال ۹۵ و ۹۷ این اتفاقات افتاده اما مجدداً انبارها به حالت اولیه خود بازگشته و پس از آن الزامی صورت نگرفته و نیاز به رای دادگاه برای تخلیه این فضاها وجود دارد.

صادقی با بیان اینکه بازار تهران هزاران ملک مجهول المالک دارد که بخش زیادی از آن موقوفه است، گفت: این شرایط تعیین تکلیف بازار را به امری محال تبدیل می کند، این موضوع در اختیار شهرداری و یک یا دو سازمان نیست و باید بخش های مختلف وارد شوند چراکه کار پیچیده و بزرگی است و بعید به نظر می رسد که نوسازی در بازار به نتیجه برسد.

وی همچنین تصریح کرد: اگر نیازی به مصوبه شورا دارد، این مصوبه ارائه شود، نسخه شورا لایحه ای است که سازمان آتش نشانی ارائه می دهد. باید فعالیت های خاصی تعریف شود و می توان در بازار تهران وجود پهنه هایی را که مواد شیمیایی و کاغذ و چنین مواردی به فروش می رسانند، ممنوع اعلام کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول