اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

واحدهای معدنی و صنعتی کردستان در صورت عدم انتقال حساب بانکی به استان خدمات نمی گیرند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای معدنی و صنعتی کردستان که نسبت به انتقال حساب های بانکی خود به بانک های استان اقدام نکنند، خدمتی دریافت نمی کنند.

واحدهای معدنی و صنعتی کردستان در صورت عدم انتقال حساب بانکی به استان خدمات نمی گیرند

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان اظهار کرد: در چند ماه اخیر جلسات متعددی با صاحبان واحدهای معدنی و صنعتی کردستان برگزار شده و از آنها خواسته‌ایم که نسبت به انتقال حساب‌های بانکی خود به بانک‌های کردستان اقدام کنند، در غیر این صورت از هر گونه ارائه خدمت به آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین شورای معادن استان خودداری می‌شود.

وی افزود: شرکت معدنی زرکوه قروه پس از پیگیری‌های فراوان در یکی از بانک‌های استان افتتاح حساب داشته و رقمی معادل 237 میلیارد تومان گردش مالی داشته است.

خلیقی افزود: در این مدت، شرکت معدنی کیمیا معادن سپاهان در 3 بانک افتتاح حساب داشته، شرکت معدنی صبا نور و شرکت معدنی سپهر صنعت اطلس نیز قول داده‌اند به زودی در بانک‌های استان حساب‌هایی داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: شرکت پتروشیمی کرستان نیز اعلام کرد حساب آنها در هلدینگ باختر متمرکز بوده اما این موضوع را نپذیرفتیم و به آنها تاکید کردیم که حساب‌های خود را به استان منتقل کنند.

خلیقی یادآور شد: شرکت لاستیک بارز کردستان نیز در حال حاضر 30 درصد گردش مالی خود را در بانک‌های استان قرار داده که مکاتبات لازم با آنها صورت گرفته تا 100 درصد نقدینگی و گردش مالی شرکت را به بانک‌های کردستان منتقل کنند.

وی بیان کرد: شرکت سیمان کردستان، شرکت ذوب آهن سقز و شرکت طلای سقز واحدهایی هستند که حساب‌های آنها در داخل استان بوده و شرکت برسم لعل نیز قول داده تا پایان شهریور یک هزار و 300 میلیارد تومان از نقدینگی خود را به یکی از بانک‌های استان منتقل کند.

مجتبی مقیاسی مدیرکل دیوان محاسبات کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: 6 ماه از آخرین تاریخ مقرر برای انتقال حساب‌های بانکی به استان می‌گذرد اما هنوز برخی از معادن حساب خود را منتقل نکرده‌اند و نکته مهم‌تر اینکه این واحدها هنوز خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: وظیفه شورای معادن استان است که گردش مالی معادن را به استان انتقال دهند.

مقیاسی با بیان اینکه برخی از مدیران از اختیارات قانونی استفاده نمی‌کنند، تاکید کرد: از اختیارات قانونی باید بهره‌ گرفته شود و یکی از آنها ارائه گردش مالی شرکت‌ها توسط بانک مرکزی است.

وی گفت: جزو وظایف بانک مرکزی است که باید گردش مالی شورای معادن را در اختیار بگذارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان نیز در این جلسه گفت: طرح جامع هر شهری باید بعد از گذشت 10 سال، بازنگری شود که در شهر قروه و دهگلان انجام شد.

وی از تایید نهایی 11 هزار نفر متقاضی طرح مسکن ملی در شهر قروه و دهگلان خبر داد و افزود: جدا از این اقدام، طرح جامع نیز در این دو شهرستان اجرایی خواهد شد.

الیاسی با بیان اینکه به‌جز شهر مریوان که مشکل داریم، طرح جامع را در سایر شهرستان‌ها در دستور کار قرار دادیم، عنوان کرد: طرح میانکار در قالب طرح بازنگری در قروه اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه ؛ طرح میانکار قروه با 16 رای موافق از 17 رای ماخوذه و طرح میانکار دهگلان‌ با 17 رای موافق از ۱۷ رای ماخوذه به تصویب رسید.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول