اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آغاز طرح توانمندسازی 300 معلم مدارس استثنایی در کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: برگزاری دوره های توانمندسازی بیش از 300 نیروی شاغل در مدارس استثنایی استان در حال انجام است.

آغاز طرح توانمندسازی 300 معلم  مدارس استثنایی در کردستان

طالب محمدی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی کیفیت بخشی سطح آموزشگاهی مدارس استثنایی که در محل پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: توانمندسازی معلمان اولویت اجرایی آموزش و پرورش استثنایی در کل کشور و به تبع آن در استان است.

محمدی با بیان اینکه پاشنه آشیل مدیریت آموزش وپرورش در عصر جدید عدم ارتقای کیفیت آموزشی است، افزود: فقدان کیفیت آموزشی دانش‌آموزان وفرهنگیان را دلسرده کرده و موجب می‌شود خروجی لازم از نظام آموزش و پرورش حاصل نشود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: کیفیت آموزشی حالت ویژه‌ای از نظام است که این حالت نتیجه یک سلسله اقدامات و عملیات مشخص است که پاسخگوی نیازهای اجتماعی معین در یک نقطه زمانی و مکانی خاص باشد.

وی خاطر نشان کرد: در نظام‌های آموزشی توجه به کیفیت به موازات تأکید بر کمیت، مد نظر قرار نگرفته است و توجه بیش از حد به کمی سازی در آموزش منجر به بحرانی به نام کیفیت شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک صنعت در دنیا رشد کرده وبه مرحله توسعه رسیده است، تصریح کرد: در عصر توسعه یافتگی رمز ماندگاری آموزش وپروش توجه به کیفیت است.

محمدی تصریح کرد: کیفیت در فرهنگ لغت به معنی صفت، حالت چیزی یا چگونگی و چونی است وکیفیت یعنی توانایی ارایه یک خدمت یا محصول در برآوردن هدف مورد نظراست که با حداقل هزینه ممکن تولید شده باشد.

وی با اشاره به اینکه سیرآینده کیفیت به دو سمت تطبیق با فرهنگ و تطبیق با محیط اجتماعی وجهانی در حال حرکت است، گفت: عناصر مهم کیفیت بخشی لذت بردن، غرور استادی و پاداش معنوی است.

محمدی افزود: افراد علاقمند به کیفیت، از افراد آشنا به اصول فنی کنترل کیفیت در بهبود کیفیت موثرترند و انسان با کیفیت انسانی است که کار را از روی علاقه و نه تکلیف انجام می‌دهد، انسان با کیفیت مدیریت فردی یا خودکنترلی دارد، کار را خوب انجام می‌دهد و به آن بهبود می‌اندیشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان کیفیت را تناسب ویژگی‌های عناصر با انتظارات دانست و تصریح کرد: کیفیت عاملی برای تطبیق با شرایط جدید وحدی قابل پیش‌بینی است که بتوان با حداقل هزینه به آن رسید.

محمدی با برشمردن عملکرد دانش آموزان، وضعیت دبیران، عملکرد مدیران و عوامل اجرایی، وضعیت فضا و تجهیزات، وضعیت بهداشت و ایمنی مدارس، کیفیت فعالیتهای مدرسه وجلب مشارکت ها بعنوان 7 مؤلفه کیفیت، خواستار توجه ویژه و پیگیری مجددانه مدیران مدارس استثنایی در کیفیت بخشی به فعالیت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول