اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

نمایشگاه عاشورایی با استفاده از هوش مصنوعی در تهران

مجموعه تلفیقی از هنر دیجیتال و نقاشیخط به اسم( با حسین در قرن ۲۱) با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و هنر اصیل نقاشیخط در تهران آغاز به کار کرد.

نمایشگاه عاشورایی با استفاده از هوش مصنوعی در تهران

خبرنگار باشگاه توانا|زهرا حاجی بابائی: مجموعه تلفیقی از هنر دیجیتال و نقاشیخط به اسم( با حسین در قرن ۲۱) اثری از روح الله مهدوی و میثم محمدحسنی، که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و هنر اصیل نقاشیخط خلق شده در نگارخانه پردیس باغ موزه هنرهای ایرانی از ۲۷ مرداد لغایت ۲ شهریور به نمایش گذاشته شده است.

نسل جدید مخاطب اصلی نمایشگاه
میثم محمدحسنی گرافیست، خطاط و ایده پرداز این مجموعه درباره نحوه خلق آثار گفت: این نمایشگاه کار هنر تلفیقی از دیجیتال آرت با هوش مصنوعی و نقاشیخط است که برای اولین بار در ایران اتفاق می‌افتد و ما به مناسبت اربعین این کار را انجام دادیم‌.
دوست داشتیم برای امام حسین(ع) یک کار غیر مستقیم و مدرن انجام بدهیم و کارمان چیزی باشد که نسل جدید و نوجوانان را در این فضا درگیر کند چون  بیشتر مخاطبان ما نوجوانان و جوانان هستند.

وی استفاده از این هنر را سبک جدیدی از معرفی امام حسین(ع) میان نسل نو عنوان کرد و افزود: زمانی که هوش مصنوعی بسیار فراگیر شد با دوستان جمع شدیم و گفتیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم که مرتبط با امام حسین(ع) و عاشورا باشد و بعد از هم‌فکری این مجموعه آثار را خلق کردیم.

تصاویری که شما را به صحرای کربلا می‌برد

روح الله مهدوی عکاس و گرافیست این مجموعه در بخش دیگر گفت و گو گفت: هوش مصنوعی موجی ایجاد کرد و من دیدم تصویرسازی‌های خوبی در همه زمنیه‌ها انجام می‌شود؛ قبل از ایام اربعین سال گذشته، متوجه شدم در موضوع واقعه عاشورا خیلی می‌شود کار کرد. درست است که ما خیلی از واقعه عاشورا در مقاتل، روایات و احادیث شنیده‌ایم اما همچنان ابهاماتی از آن روز برای ما وجود دارد.

وی ایده خلق آثار را مطابق با آنچه در مجالس سیدالشهدا(ع) شنیده‌ایم عنوان کرد و افزود: اگر به تابلوها دقت کنید، احساس می‌کنید که در اوهام قدم می‌زنید؛ به قول عزیزی، این‌ها گریه‌های رنگین هستند. هر کدام از این نقش و نگارهایی که در این تابلوها کشیده شده، آدم را به فضای حزن می‌برد.

وی در پایان درباره فرآیند خلق آثار گفت: در فرآیند خلق آثار شما باید توصیف‌ها را به هوش مصنوعی دقیق‌ توضیح بدهید و در مرحله‌ای لغات را عوض کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. در پایان، خروجی کار با اصلاحات دستی دقیق‌تر شد و میثم محمدحسنی کار خطاطی را بر روی اثر انجام داد. وقتی شما آثار را از دور نگاه می‌کنید شاید به اشتباه بیوفتید که این کار رنگ روغن است یا نه، ولی وقتی نزدیک‌تر می‌شوید، می‌بینید که تصاویر روی بوم چاپ شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول