اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آزادی ۲۰ محکوم مالی در پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: 20 محکوم جرائم مالی غیرعمد با اجرای «پویش هر هیئت، آزادی یک زندانی» طی مراسمی از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

آزادی ۲۰ محکوم مالی در پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» یزد

 غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، مشارکت هیأت‌های یزدی در امر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی را ستودنی دانست و اظهار کرد:‌ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم امسال پویش«هر هیئت آزادی یک زندانی» در سطح استان یزد راه‌اندازی شد که مورد استقبال خوب محبان اهل بیت(ع) و عزاداران حسینی قرار گرفت.

وی افزود: در پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، به همت و مشارکت هیئت‌های عزاداری استان ۲۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

دهشیری برگزاری پویش‌های ابتکاری در مناسبت‌های مختلف از جمله پویش هر هیئت آزادی یک زندانی توسط ستاد دیه استان را از جمله اقدامات موثر برای ترویج فرهنگ کمک به آزادی زندانیان غیرعمد مالی دانست و گفت: رقم بدهی این زندانیان  ۵۸۶ میلیارد ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ  ۵۷۰  میلیارد ریال تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۶ میلیارد ریال  به حساب سپرده دادگستری واریز شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: از این تعداد زندانی تعداد ۱۱ محکوم مالی و ۹  محکوم پرداخت مهریه  بودند که از این تعداد ۳ مددجو زن بوده و تعداد ۱۷  مددجو نیز مرد بودند.

وی اضافه کرد: مسئولیت پذیری در جامعه نمودهای بسیاری دارد که یکی از مصادیق آن توجه به بحث آزادی زندانیان و کسانی که به دلایل مالی از نعمت آزادی محروم شده اند.

دهشیری در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت امید و اعتماد عمومی در جامعه، تأکید کرد: یکی از جلوه‌های امید آفرینی در جامعه، کمک به آزادی زندانیان و محکومان مالی نیازمند سرپرست خانواده است که هر کس می‌تواند با قلم یا قدم و یا به هر طریق، نسبت به گره‌گشایی از  امور افراد نیازمند مشارکت کند.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول