اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بعثی‌ها شکنجه‌ می‌کردند و می‌گفتند به انقلاب فحاشی کنید

یکی از اسراء دوران جنگ تحمیلی گفت: در دوران اسارت به شدت شکنجه شدیم تا به امام و انقلاب فحاشی کنیم اما مقاومت کردیم.

بعثی‌ها شکنجه‌ می‌کردند و می‌گفتند به انقلاب فحاشی کنید

خبرگزاری فارس کهگیلویه وبویراحمد_ «امام خمینی(ره)"- اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود» ۲۶ مرداد سالروز بازگشت پرستوهای قهرمانی است که در زندان رژیم بعث‌ شدیدترین شکنجه‌ها را به جان خریدند اما لحظه‌ای از آرمان‌های والای امام و انقلاب عقب‌نشینی نکردند.

مصطفی‌پور از اسراء ایران در زندان رژیم بعث عراق در خصوص روزهای اسارت در جنگ می‌گوید رزمنده ای بوده که سه هزار روز در زندان های صدام اسیر بوده و زیر شدیدترین شکنجه ها بودیم.

بعثی‌ها آنقدر ما را شکنجه می‌دادند و می‌گفتند باید به امام و انقلاب ناسزا بگویم اما این کار را نمی‌کردیم، ما را به برق وصل می‌کردند و می‌گفتند فحش و ناسزا بگوید اما ما این کار را نمی کردیم و سربازان عراقی خودشان خسته می‌شدند و رهایمان می‌کردند.

اغلب مواقع بچه ها را شکنجه می‌کردند تا بلکه علیه انقلاب، امام و رهبری حرفی بزنیم اما این کار را نمی کردیم و تحمل کردیم.سال‌ها از آن روزها می‌گذرد و با اینکه پیر شدیم اما اگر خطری انقلاب را تهدید کند جانمان را فدای جمهوری اسلامی ایران می‌کنیم.

می‌گوید آزادگان بدون هیچ توقع و چشم داشتی در مخوف‌ترین زندان‌های عراق گرسنگی، تشنگی و شکنجه به مانند شیری تحمل کردند و ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب کوتاه نیامدند.

آزادگان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند می‌گویند چهار یا پنج فرزندان داریم که همه آنها بیکار هستند حتی از سن ازدواج هم گذشتند.

آزادگان از استاندار و نمایندگان استان در مجلس می‌خواهند از حق و حقوق  مردم استان دفاع کنند تا بلکه برخی از مشکلات استان حل و فصل کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول