اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آشنایی با دومین حریف شاگردان قلعه‌نویی که از کیپ ورد هم ضعیف‌تر است!

تیم ملی فوتبال کشورمان ۲۱ شهریور به مصاف آنگولا می‌رود.

آشنایی با دومین حریف شاگردان قلعه‌نویی که از کیپ ورد هم  ضعیف‌تر است!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از برگزاری دیدار دوستانه با بلغارستان در تاریخ ۱۶ شهریور، دومین بازی تدارکاتی خود در فیفادی سپتامبر را ۲۱ شهریور مقابل آنگولا در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد کرد.

این تیم آفریقایی که سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ را در کارنامه دارد، در سال‌های اخیر با افت محسوسی مواجه شده به شکلی که در حال حاضر در جایگاه ۱۱۶ رنکینگ فیفا و ۲۷ آفریقا قرار گرفته است.

آنگولا در ۸ دوره حضور خود در جام ملت‌های آفریقا نیز تنها ۲ بار به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده.

در بین تیم‌هایی که از ابتدای حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی کشورمان به مصاف ایران رفته‌اند، رنکینگ آنگولا فقط نسبت به افغانستان بهتر است و حتی این تیم از کیپ‌ورد که پیش از این قرار بود با ایران بازی کند، اختلاف ۵۲ رده در رنکینگ فیفا پایین‌تر است.

آنگولا از ابتدای سال ۲۰۲۳ در ۶ بازی آمار ۲ برد، ۲ مساوی و ۲ باخت را ثبت کرده و به تازگی با تیمی از منتخب بازیکنان لیگ خود در کوسافا کاپ(جام کشورهای جنوب آفریقا) در مرحله گروهی حذف شد.

پدرو گونسالوس، سرمربی پرتغالی ۴۷ ساله که در کارنامه‌اش سابقه حضور در تیم‌های جوانان اسپورتینگ لیسبون، زیر ۱۷ و زیر ۲۰ سال آنگولا دیده می‌شود، در حال حاضر هدایت آنگولا را برعهده دارد.

 

این تیم در گروه E انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آفریقا پایین‌تر از غنا در رتبه دوم جای گرفته و شانس مناسبی برای صعود به مرحله بعدی دارد.

بیشتر بازیکنان فعلی تیم ملی آنگولا در لیگ داخلی این کشور بازی می‌کنند اما از نفراتی مثل کیالوندا گاسپر(مدافع استرلا آمادورا پرتغال) جیجلی اندفه(مدافع اسلوان لیبرچ جمهوری چک) نوریو فورتونا(مدافع خنت بلژیک) فردی(هافبک آنتالیا اسپور ترکیه) بنی موکندی(هافبک کاسا پیا پرتغال) شاو(هافبک مکابی اسرائیل) استرلا(هافبک ارزروم اسپور ترکیه) مابولولو(مهاجم الاتحاد الکساندریا مصر) هلدر کاستا(مهاجم لیدزیونایتد انگلیس) زیتو لوومبو(مهاجم کالیاری ایتالیا) زینی(مهاجم آ.ا.ک آتن یونان) لوکاس ژوائو(مهاجم ردینگ انگلیس) چیکو بانزا(مهاجم نئا سالامینا قبرس) فلیسیو میلسون(بازیکن آنکاراگوچو ترکیه) دپو(بازیکن ژیل ویسنته)آری پاپل(مهاجم الاخضر لیبی) گلسون دالا(مهاجم الوکره قطر) امبالا انزولا(بازیکن اسپتزیا ایتالیا)جرالدو(بازیکن عمرانیه اسپور ترکیه) نلسون دالوز(بازیکن ویتوریا گیمارش پرتغال) می توان جزء چهره های شاخص این تیم نام برد.

 

هرچند امید می‌رود آنگولایی‌ها تصمیم نگیرند با تیمی که در کوسافا کاپ شرکت کردند به مصاف ایران بیایند زیرا در این حالت کیفیت این مسابقه دوستانه به شکل قابل توجهی پایین خواهد آمد.

ایران و آنگولا در طول تاریخ ۳ بار به مصاف هم رفته‌اند. در جام جهانی ۲۰۰۶ دیدار دو تیم با تساوی یک بر یک به اتمام رسید و در بازی دوستانه قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ نیز این نتیجه برای ۲ تیم تکرار شد. در بازی تدارکاتی سال ۲۰۱۱ نیز ایران به برتری یک بر صفر رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول