اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدارس عادی دولتی تقویت می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت مدارس عادی دولتی، نقش راه سند تحول و بازگشایی مدارس از جمله موضوعاتی است که در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید قرار دارد.

مدارس عادی دولتی تقویت می‌شود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سی و هفتمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز، اظهار کرد: سی و هفتمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور سه استان در تهران و سایر استان‌ها به صورت غیر حضوری در حال برگزاری است.

وی افزود: هم اندیشی، تعامل بین مدیران آموزش و پرورش در رده‌های ستادی، میانی و صف از جمله اهداف برگزاری این اجلاس است که هر ساله انجام می‌شود.

کاظمی، تعیین محورهای دهگانه در اجلاس را از تفاوت‌های این دوره با اجلاس‌های گذشته برشمرد و تصریح کرد: این محورها قبل از شروع اجلاس در مناطق آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ‌های مناطق پس از جمع‌آوری، در روز اول اجلاس در ۳۲ استان کشور، نقد و بررسی شد وجمع‌بندی آن‌ها نیز در روز دوم با حضور وزیر آموزش و‌ پرورش ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۰ محور تعیین شده در این اجلاس جزو اولویت‌های برنامه آموزش و پرورش بوده است، از جمله تقویت مدارس عادی دولتی، نقش راه سند تحول، بازگشایی مدارس و سایر موضوعاتی که در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هر یک از محورهای دهگانه به یک استان محول شده است و موضوع «ارتقای جایگاه معلم» به استان فارس واگذار شده و دبیرخانه آن نیز در شیراز راه اندازی شده است.

وی، توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی را از دیگر محورهای مورد بحث در این اجلاس بر شمرد و افزود: تعامل و هم‌اندیشی مدیران در این اجلاس باعث خواهد شد تا بازگشایی مدارس با آمادگی بیشتری صورت گیرد و برنامه‌های حاصل از اجلاس را در طول سال تحصیلی پیاده کنیم تا منجر به ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی شود.

وی ادامه داد: این اجلاس با شعار معلم تمدن‌ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی در حال برگزاری است، و امیدواریم ماحصل آن ارتقای نظام تعلیم و تربیت باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول