اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وب‌سایت آمریکایی: روسیه علیرغم تحریم‌ها ثروتمندتر و آمریکا فقیرتر شده است

یک وب‌سایت آمریکایی نوشت که روسیه با وجود مواجهه با تحریم‌های غرب و جنگ اوکراین طی یک سال گذشته ثروتمندتر و آمریکا بر خلاف آن فقیرتر شده است.

وب‌سایت آمریکایی: روسیه علیرغم تحریم‌ها ثروتمندتر و آمریکا فقیرتر شده است

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، وب سایت آمریکایی بیزینس اینسایدر از توانایی روسیه در دستیابی به دستاوردهای اقتصادی در یک سال گذشته و شکست تحریم‌های غرب علیه روسیه علیرغم مشغله این کشور به عملیات نظامی ویژه در اوکراین نوشت.

این وب ‌سایت با انتشار یادداشتی اعلام کرده است که روسیه در سال گذشته علیرغم مشغله خود به عملیات نظامی ویژه در اوکراین، توانسته است، ثروت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بیزینس اینسایدر با اشاره به اینکه همه تلاش‌های غرب برای تضعیف اقتصاد روسیه از طریق سیاست تحریم‌ها شکست خورد، تاکید کرد: مسکو در سال گذشته علی‌رغم همه محدودیت‌های غربی، موفق شد ۶۰۰ میلیارد دلار دیگر به دارایی‌های خود اضافه کند.

بزینیس اینسایدر افزود: در حالی که روسیه موفق شد میزان ثروت و رفاه خود را افزایش دهد، طبق داده‌های بانک سوئیس، ایالات متحده ۵.۹ تریلیون دلار و آمریکای شمالی و اروپا ۱۰.۹ تریلیون دلار (در نتیجه تحریم روسیه)از دست دادند.

این منبع تاکید کرد که تعداد روس‌های ثروتمند که آنها را میلیونر توصیف کرد، در سال ۲۰۲۲ ، ۵۶ هزار نفر افزایش یافت.

در همین زمینه، ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه، پیشتر گفته بود که اقتصاد روسیه به تنهایی قادر به مقابله با تحریم های غرب است و جایگاه خود را در طبقه بندی بانک جهانی به عنوان یکی از پنج اقتصاد قدرتمند جهان از نظر «قدرت خرید» حفظ کرده است.

به موازات آن، مارجوری تیلور گرین، یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا پس از انتشار گزارش بانک سوئیسی "UBS" درباره رشد ثروت روسیه، شکست تحریم‌ها علیه روسیه را تایید کرد و خواستار توقف تامین مالی اوکراین به دلیل کاهش ثروت آمریکا شد.

نماینده آمریکا روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی اکس نوشت: تحریم‌های آمریکا شکست خورده است، دیگر پولی برای اوکراین نیست.

گرین همچنین با اشاره به اینکه آمریکا ۱۱۳ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است و همچنان ماهانه یک میلیارد دلار ارسال می‌کند، افزود: روسیه ثروتمندتر می‌شود، در حالی که آمریکا با از دست دادن میلیاردها دلار فقیرتر می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول