اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

کره‌جنوبی به دنبال شکستن طلسم 20 ساله در والیبال قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال مردان کره‌جنوبی درحالی برای کسب جام بیست‌ودوم تلاش می‌کند که آخرین قهرمانی این تیم به سال 2003 برمی‌گردد.

کره‌جنوبی به دنبال شکستن طلسم 20 ساله در والیبال قهرمانی آسیا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از 28 مرداد تا چهار شهریور با حضور 17 تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر ارومیه برگزار می‌شود.

والیبال آسیا قبل از شروع درخشش ایران، زیر سیطره کشورهایی چون ژاپن، کره‌جنوبی و چین قرار داشت و  همواره یکی از این سه تیم برتر قاره پهناور آسیا بود.

فدراسیون والیبال کره جنوبی در سال 1946 تاسیس شد و هم اکنون اوه هان نام به عنوان رئیس فدراسیون این کشور مشغول فعالیت است.

کره جنوبی اما دومین تیم پرافتخار آسیا که چندسالیست در زیر سایه ایران، ژاپن و حتی چین قرار گرفته است و آخرین قهرمانی این تیم در آسیا سال 2003 رقم خورده است. کره‌ای‌ها با هدف شکستن طلسم 20 ساله و تثبیت رتبه دومی در جدول افتخارات این رقابت‌ها به ارومیه آمده است.

تیم ملی کره‌جنوبی در تمامی 22 دوره والیبال قهرمانی مردان آسیا حضور یافته که در آن 4 بار در سال‌های 1989، 1995، 2001 هر سه بار در کشور خودش و 2003 در کشور چین به مقام قهرمانی دست یافته است و چهار عنوان نایب قهرمانی و 9  مقام سومی نیز در کارنامه دارد.

کره جنوبی در مسابقاتی که ایران میزبان آن بوده در سال‌های 1999 و 2011 مقام سوم را کسب کرد اما در سال 2015 در مرحله یک چهارم نهایی حذف و در سال 2019 مقام چهارم را کسب کرد و هیچ‌گاه نتوانست به مقامی بهتر از سومی در رقابت‌های که به میزبانی ایران برگزار شده است، دست یابد.

تیم ملی والیبال کره‌جنوبی که هم اکنون در رتبه 31 فدراسیون جهانی والیبال قرار دارد، در دوره گذشته این رقابت‌ها و در کشور ژاپن، بدترین مقام تاریخ خود را با قرار گرفتن در رتبه هشتمی تجربه کرد.

افت والیبال کره جنوبی تقریبا از سال 2000 آغاز شد بطوریکه آخرین حضور این کشور در والیبال المپیک سال 2000، آخرین حضور در لیگ ملت‌های والیبال سال 2018، آخرین قهرمانی در مردان آسیا سال 2003 و آخرین قهرمانی در بازی‌های آسیایی سال 2006 برای این تیم رقم خورده است و آخرین بار هم در سال 2014 در قهرمانی مردان جهان حضور یافت.

اوج افتخار کره‌جنوبی در والیبال به کسب عنوان چهارمی قهرمانی مردان جهان در سال 1978 ایتالیا، رتبه پنجمی المپیک 1984 لس آنجلس آمریکا، 8 دوره حضور پیاپی در لیگ جهانی والیبال از سال‌های 2006 تا 2013، چهار قهرمانی مسابقات قهرمانی مردان آسیا و سه قهرمانی بازی‌های آسیایی برمی‌گردد.

استخوان بندی تیم ملی کره‌جنوبی را بازیکنانی از لیگ این کشور و تیم‌هایی چون اینچئون ایر چامبوس، چئونان هیوندای کاپیتال اسکای‌واکرز و او جئونگبو کی‌بی اینسیورانس استارز تشکیل می‌دهند و ایم دو هئون سرمربی آنهاست.

این دو هون سرمربی 52 ساله این تیم سابقه حضور در المپیک‌های 1992 و 1996 را داشته و حدود شش سال است که به عنوان سرمربی هدایت کره را برعهده دارد.

با این حال باید منتظر بود و دید کره‌جنوبی که خطر ایران و چین را برای تصاحب رتبه دومی افتخارآفرین تیم‌های قهرمانی مردان آسیا را به شدت احساس می‌کند، در رقابت مربع مدعیان با سه رقیب خود ژاپن، ایران و چین و قطر تیم پنجم این فهرست که به تازگی به قدرت نوظهور قاره پهناور تبدیل شده چه نتیجه‌ای کسب خواهد کرد و آیا می‌تواند بعد از دو دهه قهرمان و یا بعد از یک دهه به فینال راه یابد، هرچند کار بسیار سختی برای این کره‌ای‌هاست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول