اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حضور بالگرد در جنگل نیلکوه گالیکش برای اطفاء حریق

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از روز گذشته حریق در جنگل‌های نیلکوه شهرستان گالیکش آغاز شده و تلاش برای اطفاء آن با بالگرد ادامه دارد.

حضور بالگرد در جنگل نیلکوه گالیکش برای اطفاء حریق

حمید سلامتی عصر امروز در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: از شامگاه سه‌شنبه حریق‌های سطحی در منطقه صعب‌العبور و صخره‌ای جنگل‌های نیلکوه آغاز شد که به دلیل صعب‌العبور و صخره‌ای بودن منطقه اطفاء حریق به روز گذشته محول شد.

وی تصریح‌کرد: بیشتر درختانی که در این منطقه صخره‌ای قراردارند «سیاه‌تلو» بوده و حریق مساحتی کمتر از دو هکتار از این منطقه را درگیر کرده‌ است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان‌کرد: با توجه به شیب تند، صخره‌ای بودن و صعب‌العبور بودن منطقه امکان ورود نیروهای مردمی و یگان حفاظت منابع‌طبیعی وجود ندارد و تنها افراد کوهنورد و ورزیده می‌توانند در منطقه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: امروز تقاضا یک فروند بالگرد از استان داده شد و اکنون این بالگرد در منطقه در حال آبگیری بوده و دقایقی دیگر در منطقه حریق حضور یافته و به اطفاء حریق می‌پردازد‌.

سلامتی گفت: تلاش داریم تا از طریق بالگرد در منطقه با حدود پنج سورتی پرواز بتوانیم این حریق را مهار و خاموش کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ نفر از نیروهای منابع‌طبیعی، حدود ۱۵ نفر از نیروهای هلال‌احمر و حدود ۲۰ نفر از جوامع محلی در منطقه برای اطفاء حریق حضور دارند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول