اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

معاون سید حسن نصرالله: به دنبال جنگ نیستیم، اما کاملا برای آن آماده‌ایم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که اکنون توازن پاسخگویی میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی وجود دارد و از این رو اشغالگران به دنبال جنگ نیستند.

معاون سید حسن نصرالله: به دنبال جنگ نیستیم، اما کاملا برای آن آماده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «نعیم قاسم» معاون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان طی مصاحبه‌ای به بیان شرایط حاکم بر حزب‌الله، منطقه و روابط مقاومت لبنان با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت که در مقابل زوال مستمر اشغالگران، مقاومت در حال رشد و توسعه است.

او در گفت‌و‌گو با بخش عربی وبسایت خامنه‌ای.دات.آی.آر، گفت: «می‌بینیم که رژیم صهیونیستی با مشکلات زیادی روبه‌رو است و نشانه‌های زیادی نیز از این موضوع وجود دارد، در مقابل محور مقاومت رشد کرده و قدرتمندتر شده است و این نشانه‌های مثبتی مبنی بر زوال و نابودی این رژیم است؛ ان شاءالله».

معاون سید حسن نصرالله در سخنان خود به جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که در آن برهه شهید قاسم سلیمانی به طور مستقیم در قلب درگیری حضور داشت و در کنار سید حسن نصرالله و شهید عماد مغنیه بود.

شیخ نعیم قاسم در این باره افزود: «مرحوم سلیمانی در تمامی روزهای جنگ فقط دو روز صحنه را ترک کرد و آن هم برای ارائه گزارش به آیت‌الله خامنه‌ای و فراهم کردن برخی امکانات مالی و غیر مالی بود؛ در این جا نقش شهید سلیمانی و اینکه چگونه زندگی او با مقاومت در عرصه میدانی عجین شده بود را متوجه می‌شویم».

معاون دبیرکل حزب‌الله در بیان شرایط فعلی مقاومت لبنان گفت: « امروز اگر بخواهیم بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۲۳ مقایسه کنیم، یعنی بعد از ۱۷ سال پس از پیروزی، فکر نمی‌کنم بتوانیم مقایسه دقیقی انجام دهیم، زیرا در سطح توانمندی‌های نظامی قدرت بیشتری پیدا کرده و موشک‌های دقیق و امکانات بسیار پیشرفته‌ای داریم، به‌خصوص که پس از سال ۲۰۰۶ نبردها در سوریه در مقابل تکفیری‌ها رخ داد و برادرانمان تجربیات بسیار خوبی به دست آوردند که تأثیر بالایی در عرصه میدان دارد».

 

او همچنین تأکید کرد که حزب‌الله لبنان چه در سطح امکانات و چه دانش جنگاوری و چه تعداد نیروها بسیار توسعه یافته است و تعداد نیروهای حزب‌الله روز به روز بیشتر می‌شود و اقبال فوق‌العاده‌ای به این گروه مقاومت وجود دارد تا به تعبیر او «این پرچم روزی زمین نماند».

دومین فرد حزب‌الله لبنان سپس گفت که این گروه صرفا مجموعه‌ای متشکل از نیروهای رسمی و کادری نیست، بلکه حزب‌الله یک بسیج است که سطح آن بسیار گسترده‌تر از نیروهای رسمی است.

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: «توانایی بسیج عمومی یک قاعده و اصل مهمی است، شور و نشاط بسیج بسیار بیشتر است».

معاون سید حسن نصرالله در ادامه گفت که در مقابل حزب‌الله، رژیم اسرائیل پیشرفت چشمگیری در ۱۷ سال نداشته و با مشکلات و رنج‌های داخلی و شرایطی که در آن به سر می‌برد، مواجه است. او افزود: «نظامیان اسرائیلی انگیزه کافی برای جنگیدن ندارند، همه این شرایط نشان می‌دهد که رشد و توسعه توانایی‌های اسرائیل محدود بوده و قابل مقایسه با مقاومت نیست».

این مقام عالی حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود در بیان ماهیت حزب‌الله و ارتباط آن با ایران، این گروه مقاومت را «یک حزب ملی، عربی، اسلامی، انسانی و جهانی» توصیف کرد و گفت: «حزب‌الله یک حزب ملی است، چرا که داخل لبنان فعالیت می‌کند و کاملا تابع قوانین و قانون اساسی لبنان است و هر یک از اعضای حزب‌الله که تخلفی کند، بر پایه همین قوانین محاکمه می‌شود، حزب‌الله به این اصل که تمامی خاک لبنان باید آزاد شود ایمان دارد و شهدا و جان فشانی‌هایی که حزب‌الله برای این خاک داده نشان از ملی بودن حزب‌الله دارد».

او همچنین در بیان اسلامی بودن ماهیت حزب‌الله نیز گفت: «حزب‌الله اسلامی است، چرا که به طرح و پروژه اسلام و پیام اسلام ایمان دارد، امام خامنه‌ای امروز رهبر و ولی و اصل اساسی و یک رهبر جهانی است و هنگامی که تحت لوای ایشان حرکت می‌کنیم، در مسیر یک سیستم فکری و ایمان و عقیده خود گام بر می‌داریم و این اصلا منافاتی با لبنانی بودن و میهن پرستی ندارد».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول