اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

شرایط جالب درس‌خواندن رتبه ۳ کنکور زبان

فریما صانعی رتبه ۳ کنکور زبان ۱۴۰۲ در حالی به این رتبه دست یافته که نه کلاس کنکور رفته و نه شرایط خانه‌شان مثل خانه‌های بسیاری از کنکوری‌ها بوده است.

شرایط جالب درس‌خواندن رتبه ۳ کنکور زبان

خبرگزاری فارس _ کرمان؛ مهسا حقانیت: به‌طور معمول خانه افرادی که بچه کنکوری دارند در یکی، دو سال مانده به کنکور سوت و کور می‌شود و حتی از تلویزیون و مهمانی خبری نیست، اما در خانه فریما صانعی رتبه ۳ کنکور زبان ۱۴۰۲ با وجود سه خواهر و برادر قد و نیم قدش جریان عادی زندگی برقرار بود و او این چنین درخشید.

صانعی متولد ۱۳۸۲ و دانش‌آموز مدرسه فرزانگان ناحیه دو کرمان است. او می‌گوید: از ۸، ۹ سالگی به کلاس زبان انگلیسی رفتم و در کلاس ۹ توانستم، کلاس زبانم را تمام کنم.

وی از علاقه خود به زبان انگلیسی سخن می‌گوید و ادامه می‌دهد: برای تقویت زبان انگلیسی حدود ۲۰۰ کتاب زبان اصلی مطالعه کردم و سعی‌ام این بود زبان انگلیسی مانند زبان مادری‌ام شود.

صانعی با اشاره به اینکه در کلاس کنکور و یا آزمون زبان شرکت نکرده‌ام، عنوان می‌کند: به دبیری علاقه دارم و احتمالا درسم را در دانشگاه فرهنگیان ادامه می‌دهم.

وی رمز موفقیت خود در کنکور را پشتکار و تلاش می‌داند و بیان می‌کند: از هدفم دست برنداشتم و تلاش کردم تا هر روز بهتر از قبل شوم.

این برگزیده کنکور ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه فرزند اول یک خانواده ۶ نفری‌ست و سه خواهر و برادر کوچک دارد، می‌گوید: شرایط زندگی ما در سال قبل از کنکور هم مثل همیشه بود و سر و صدای بچه‌ها در خانه جریان داشت و هرچند کمتر مهمانی و تفریح می‌رفتم اما مهمانی‌ها و تفریح را به‌طور کامل هم حذف نکردم.

صانعی به بچه‌هایی که علاقه‌مند به فراگیری زبان‌های خارجی هستند توصیه می‌کند: کتاب‌های زبان را زیاد مطالعه کنند هرچند ممکن است در اوایل برای‌شان سخت باشد و چند جمله را بخوانند و متوجه معنی آن نشوند و خسته شوند، اما سرانجام با پیشتکار و علاقه با زبان آشنا می‌شوند و برای‌شان شیرین می‌شود.

وی در پایان سخنان خود از دانش‌آموزانی که در سال‌های آینده باید در کنکور شرکت کنند می‌خواهد، خودشان را از ماجراهای بیرون از درس و مدرسه جدا کنند و درگیر حرف‌های دیگران برای کنکور نشوند و بر اساس هدفی که دارند به درس‌خواندن ادامه دهند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول