اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آزادگان فرهنگی تجلیل شدند

آیین تجلیل از آزادگان فرهنگی با حضور وزیر اسبق آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان آزاده در سالن جلسات وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

آزادگان فرهنگی تجلیل شدند

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آیین تجلیل از آزادگان فرهنگی با حضور حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان آزاده در سالن جلسات وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این آیین با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و سیاسی ایران یک سرمایه بزرگ است، گفت: تاریخ و فرهنگ کشور نیز یک سرمایه درخشان است و همواره ایران در تحولات مختلف درخشیده است.

وی با بیان اینکه در سراسر دنیا فرهنگ ناب ایثار، شهادت، فداکاری و مقاومت در زمره مقدسات قرار دارد، اظهار کرد: احترام به این موضوعات امری طبیعی است و در فرهنگ ایرانی نیز همواره مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته است؛ مصداق بارز این موضوع نیز ادبیات مقاومت است که سرتاسر ایثار، مقاوت و شهادت را مورد تفقد قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه دوره ابتدایی از اهمیت زیادی برخوردار است، بیان کرد: معلم ابتدایی کارش حساس و مهم است، به این دوره تحصیلی به شدت توجه داریم و از آن غافل نخواهیم شد.

صحرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره آزادگان، تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند «لحظه لحظه دوران اسارت شما، صدقه است. لحظه لحظه، صدقه است، آن لحظه‌های پر رنجی که شما گذراندید، یک سرمایه شد. یعنی شما به عنوان یک آزاده، یازده سال، ده‌سال، هشت سال، پنج سال، هرچه که در اسارت بودید، ذخیره ‌ای از رنج‌ها، برایتان فراهم آورد؛ هم از جنبه فردی، هم از جنبه اجتماعی و عمومی.» این مطلب، قابل تأمّل است، امروز ما به حضور شما نیاز داریم و باید در کنار آموزش و پرورش قرار گیرید.

در پایان این مراسم فرهنگیان آزاده توسط وزیر آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار گرفتند.

* پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ورود آزادگان معزز به میهن اسلامی

در متن پیام رضامراد صحرایی آمده است:

«فلیقاتِل فی سبیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیا بِالْآخِرَةِ وَ مَنْ یُقَاتِلُ فی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نوتیه أجراً عظیماً»؛ «کسانی که زندگی دنیا را به آخرت فروخته‌اند باید در راه خدا پیکار کنند و آن کسی که در راه خدا پیکار کند کشته شود یا پیروز گردد، پاداش بزرگی به او خواهیم داد».

بیست‌ و ششم مرداد ماه، بهار آزادی فرزندان سلحشور ملت قهرمان ایران و راد مردان شجاعی است کـه پس از سال‌ها مقاومت، گام بر سرزمین اسلامی نهادند و با الهام از مکتب انسان‌ساز اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) و درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب(س) که اسوه صبر و پایداری بود، قله‌های بلند آزادی و آزادگی را فتح کردند و با مقاومت، پایمردی، صبر و ایمان طعم تلخ شکست و ناکامی را بر دشمنان و حقارت و سرافکندگی را بر متجاوزان این مرز و بوم چشاندند؛ درسی که هرگز از یاد مستکبران جهانی و حامیان آنان بویژه آمریکای جنایتکار بیرون نمی‌رود.

در ادامه این پیام آمده است: آزادگان سلحشور و رزمندگان مجاهد با پشت سر گذاشتن حجم عظیمی از هجمه‌های سخت که بزرگترین آن جنگ تحمیلی هشت ساله بود در عرصه‌های علمی و مدیریتی کشور در کنار تجربه‌های ارزشمند حاصل از دوران عزت و افتخار دفاع مقدس ذخیره‌ای راهبردی و تأثیرگذار در روند پیشرفت و تعالی ایران اسلامی فراهم کرده که رشد و بالندگی کشور را در زمینه‌های مختلف به دنبال داشته است و اکنون که ایران اسلامی در معرض سنگین‌ترین و پرحجم‌ترین «جنگ نرم» استکبار و آیادی آن قرار گرفته است، یادگاران دفاع مقدس در مقابله با چنین حجم و گستردگی، در گرو جهادی فراگیر و همه جانبه همچنان در صحنه حاضر و به تبیین دقیق و تشریح مستند بسیاری از حقایق و واقعیت‌های، فکری، اعتقادی، سیاسی، تاریخی و فرهنگی پرداخته‌اند و در جهادی دیگر و مهم‎تر که همانا «جهاد تبیین» است روشنگری می‌نمایند.

اینجانب روز غرورآفرین ورود آزادگان معزز به کشور اسلامی ایران را به همه آزادگان به ویژه آزادگان سرافراز فرهنگی شاغل و بازنشسته، اسوه‌های مقاومت و شیران بیشه شجاعت و رشادت که یادگاران ارزشمند سال‌های سخت هستند و خانواده محترم‌شان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و سلامت و توفیق این عزیزان را از درگاه ایزد متعال خواستارم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول