اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

پاک مهر خبر داد؛ ۸۰ پایگاه و بیمارستان و هشت اتوبوس آمبولانس در مسیر زائرین اربعین

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به خدمات رسانی به زائرین پیاده‌روی اربعین گفت: ۸۰ پایگاه و بیمارستان و هشت اتوبوس آمبولانس در مسیر زائرین اربعین تدارک دیده شده است.

پاک مهر خبر داد؛ ۸۰ پایگاه و بیمارستان و هشت اتوبوس آمبولانس در مسیر زائرین اربعین

سید محمد پاک مهر نماینده بجنورد، جاجرم و سملقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه اربعین بزرگترین مانور پیاده‌روی بزرگ دنیا است، گفت: جمعیتی چندین میلیونی به قصد زیارت امام حسین (ع) که مورد استقبال تمام مسلمانان است در این پیاده‌روی معنوی حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه مانور ۹۰۰ کیلومتری معنوی علاقمندان بسیاری دارد که در دل تابستان و هوای گرم اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: با توجه به نیاز‌هایی که در حوزه سلامت در این سفر وجود دارد؛ کشور ما با کمک حوزه سلامت کشور عراق باید تدبیر لازم را انجام دهد تا نیاز‌های این سفر در حوزه سلامت در داخل کشور، نوار مرزی با کشور عراق، مسیر تردد به سمت نجف، مکان‌های مستقر زائران، زائرین نجف و در انتها کربلا که حوزه بزرگترین اجتماع حضور مردمی است، تامین شود.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موضوع امداد و نجات مسافران در گرمای تابستان، گفت: مباحث درمانی و تغذیه زائرین در این سفر معنوی بسیار اهمیت دارد و تمهیدات بسیار خوبی باید اندیشه شود.

پاک مهر یاد‌آور شد: وزارت بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس با استقرار پست‌های امداد و نجات در بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس؛ آمادگی هرگونه خدمات در داخل کشور، نوار مرزی و خروجی زائرین و در داخل کشور عراق را دارند.

وی با تأکید به تعامل بسیار خوب در حوزه سلامت با کشور عراق، بیان کرد: سازمان هلال احمر قریب به ۸۰ پایگاه و بیمارستان را در نجف و کربلا با کمک حوزه سلامت عراق برای زائران ایرانی پیش‌بینی کرده است.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چهار بیمارستان برای پیاده‌روی اربعین  در نظر گرفته شده است، گفت: بیمارستان امیرالمؤمنین در نجف و سه بیمارستان دیگر هم در مسیر پیاده‌روی پیش‌بینی شده است و همچنین بیمارستانی که در خود کربلا قرار دارد با استقرار پزشکان ایرانی، خدمات مخصوص زائرین انجام خواهد داد.

پاک مهر با اشاره به استقرار پایگاه درمانی در عمودهای مسیر زائرین افزود: امسال بیش از ۲ برابر سال پیش پایگاه‌های درمانی برای خدمات رسانی بهتر به زائرین در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۸۰ آمبولانس و یک تیم برای داروی مورد نیاز زائرین از ناحیه سازمان هلال احمر، سه هزار و پانصد نفر تیم پزشکی عمومی و تخصصی نیروهای هلال احمر در داخل کشور، مرز‌ها و درمانگاه‌ها برای خدمات رسانی مستقر خواهند شد.

پاک مهر با اشاره به موکب‌های متعدد مسیر پیاده‌روی زائرین، گفت: یک تیم آماده در حوزه نظام سلامت از طرف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای نظارت امور در حوزه درمان، نظارت و بازدید از اماکن درمانی خدمات رسان و انتقال چالش‌‌ها و کمبود‌های سفر اعزام خواهد شد. 

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یک هم‌افزایی در بین تمام مجموعه‌ی خدمات رسان در حوزه نظام سلامت، می‌تواند یک مانور خوب زیارتی با رضایت زائرین به همراه داشته باشد.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول