اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اشغالگران آمریکایی ۴۰ تانکر نفت سوریه را سرقت کردند

خبرگزاری سانا به نقل از منابع مطلع گزارش داد که نظامیان اشغالگر آمریکایی ۴۰ تانکر نفت دیگر را از سوریه سرقت کرده و به عراق انتقال دادند.

اشغالگران آمریکایی ۴۰ تانکر نفت سوریه را سرقت کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اشغالگری و اقدامات غیرقانونی نظامیان آمریکایی در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم، آنها بار دیگر مقادیر زیادی از نفت این کشور را غارت کردند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) شامگاه چهارشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که نظامیان اشغالگر آمریکایی ۴۰ تانکر نفت دیگر را از سوریه سرقت کرده و به عراق انتقال دادند.

به گفته این منابع، کاروانی متشکل از ۴۰ تانکر نفت دزدیده شده سوریه از گذرگاه مرزی غیرقانونی «المحمودیه» در استان الحسکه به سمت پایگاه‌های آمریکایی در اقلیم شمال عراق حرکت کردند.

«فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه پیش از این گفته بود که خسارت وارده به بخش نفت و گاز این کشور توسط اشغالگران آمریکایی و ائتلاف بین‌الملی، از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۰۷ میلیارد دلار است که دمشق به دنبال دریافت غرامت آن می‌باشد.

به نوشته سانا، اشغالگران آمریکایی به‌طور غیرقانونی مناطقی در شمال و شمال شرق سوریه در استان‌های دیرالزور، الحسکه و رقه، که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن قرار دارد را کنترل می‌کنند.

دولت دمشق بارها از طریق مجاری رسمی حضور ارتش آمریکا در خاک سوریه را اشغالگری و دزدی دولتی با هدف سرقت آشکار نفت این کشور خوانده است.

تحلیلگران می‌گویند همزمان با تشدید تحرکات آمریکا و داعش در سوریه، «مقاومت مردمی» در این کشور توانمندی‌های نظامی خود را توسعه داده و درصدد تشدید حملات خود علیه اشغالگران آمریکایی است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول