اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

بایکوت قهرمانی جوانان کشتی ایران در BBC

بار دیگر رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان ناراحتی خودشان از موفقیت ایرانی‌ها را نشان دادند.

بایکوت قهرمانی جوانان کشتی ایران در BBC

مجله فارس پلاس: تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با کسب ۴ طلا، ۲ نقره و یک برنز قهرمان مسابقات جهانی شد. محمدرضا شاکری، محمدمبین عظیمی، ابوالفضل بابالو و امیررضا معصومی طلایی شدند و علی رضایی و حسین محمدآقایی نقره گرفتند و علی خرمدل به برنز رسید. 

پس از ایران که با ۱۶۱ امتیاز بر بام جهان ایستاد، آمریکا با ۱۵۲ امتیاز دوم شد و تیم هند نیز با ۱۰۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

 

درحالی که در روز نخست برگزاری مسابقات فینال و رده‌بندی تیم ملی ایران (با ۸۰ امتیاز) از آمریکا(۹۵ امتیاز) عقب بود، بی بی سی فارسی یک پست اینستاگرامی منتشر کرد اما پس از برگزاری رقابت‌های فینال و رده‌بندی روز دوم و قهرمان شدن تیم ملی ایران این خبر را بایکوت کرد.


بایکوت خبر قهرمانی جوانان ایران در جهان

 

بی بی سی فارسی و دیگر شبکه‌‌های ماهوا‌ره‌‌ای فارسی زبان بارها نشان داده که در حوزه ورزش، سیاستش پرداختن به شکست‌های ایرانی‌ و حواشی منفی ایران و بایکوت موفقیت‌های ایران است. به عنوان نمونه در زمان قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در سال ۱۴۰۰  هیچ کدام این موفقیت‌ها را حتی اشاره هم نکردند.(اینجا را بخوانید).


بایکوت دسته‌جمعی خبر قهرمانی تیم ملی کشتی ایران در آسیا

 

در زمان جام جهانی سال گذشته نیز این رسانه‌ها تمام تلاش خودشان را برای حاشیه‌سازی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام دادند. از یک سو فشار را به بازیکنان ایران زیاد می‌کردند و از سوی دیگر تلاش می‌کردند تا ایران از حضور در جام جهانی حذف شود.

حتی در آن روزها این رسانه‌ها به نقل از یک منبع آگاه مدعی شدند پس از امتناع بازیکنان از خواندن سرود ملی در بازی اول مقابل انگلیس، آنها به جلسه‌ای با اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فراخوانده شدند و در این جلسه به بازیکنان گفته شد که اگر سرود ملی نخوانند یا اقدامی اعتراضی علیه حکومت انجام دهند خانواده‌هایشان با «زندان و شکنجه» مواجه خواهند شد. 

 

 

در روزهای کرونا هم درحالی که برای جشن‌های تیم های انگلیسی تیترهای ژورنالیستی می‌زدند اما در مورد مشابه علیه تیم های ایرانی، تیترهایی منفی می‌زدند و آن‌ها را متهم به شکستن پروتکل‌ها می‌کردند.

 

البته سابقه کینه بی بی سی به این تعداد هم محدود نمی‌شود، عکس‌های زیر نمونه های دیگری از این رویکرد بی بی سی فارسی در مواجه با شکست‌ها و عدم موفقیت‌های ایران است.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول