اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مصوبه تلفیق برای اختصاص بخشی از عوارض صادرات گاز به گاز رسانی روستاها

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم، گفت: در جلسه امروز مقرر شد ۴۰ درصد عوارض اخذ شده از صادرات خالص گاز به گرمایش و سرمایش مدارس اختصاص پیدا کند، در گذشته این رقم ۲۰ درصد بود و ۶۰ درصد باقیمانده نیز به گازرسانی روستاها اختصاص پیدا می‌کند.

مصوبه تلفیق برای اختصاص بخشی از عوارض صادرات گاز به گاز رسانی روستاها

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به تشریح جلسه عصر امروز (چهارشنبه، 25 مردادماه) این کمیسیون پرداخت و گفت: امروز در ادامه بررسی ماده 92 که در خصوص آموزش و پرورش بود، مقرر شد تمامی مأموریت‌های نهضت سوادآموزی با شرط اینکه ایجاد ساختارهای جدید صورت نگیرد به معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش محول شود، همچنین مقرر شد که 27 صدم درصد از 9 درصد ارزش افزوده جهت حمایت از ورزش دانش‌آموزی، عشایری، روستایی، ورزش همگانی در اختیار دو وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مقرر شد اماکن آموزشی که توسط خیرین ساخته شده به صورت 50 درصد سهم خیرو 50 درصد مابقی هم به عنوان دیون و اعتبار مالیاتی منظور شود و توسط خیر یا خیرین به اتمام برسد. ساخت حداقل 200 مجتمع آموزشی پرورشی بزرگ مقیاس به عنوان حیاط طیبه در طول 5 سال برنامه هفتم از دیگر مصوبات امروز بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم افزود: در خصوص عوارض اخذ شده از صادرات خالص گاز مقرر شد که 40 درصد به گرمایش و سرمایش مدارس اختصاص پیدا کند، که قبلا این رقم 20 درصد بود و 60 درصد باقیمانده هم به گازرسانی روستاها اختصاص پیدا کند.

زنگنه با بیان اینکه امروز با اتمام مواد مربوط به آموزش و پرورش وارد مواد مربوط به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی شدیم، ادامه داد: در ماده 82، براساس جدولی که امروز به تصویب کمیسیون تلفیق رسید مقرر شد که تعداد گردشگران ورودی به کشور سالیانه به 15 هزار نفر در پایان برنامه هفتم برسد که در حال حاضر حدود 4 هزار و 300 نفر است، تعداد هتل‌ها به 1900 هتل افزایش پیدا کند، تعداد موزه‌های فعال کشور از 775 مورد در حال حاضر در انتهای برنامه به هزار موزه برسد و همچنین در طول برنامه 10 آثار ملی کشور یا آثار تاریخی کشور ثبت جهانی شود.

وی عنوان کرد: مقرر شد ارزش صادرات صنایع دستی در سال پایانی برنامه به 490 میلیون یورو افزایش پیدا کند و رشد سالانه اقتصاد صنایع دستی 8 درصد پیش‌بینی شده است. همچنین تعداد شاغلین حوزه تولیدات صنایع دستی که هم‌اکنون 500 هزار نفر است به یک میلیون نفر افزایش پیدا کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس عنوان کرد: برای ارتقاء زیرساخت‌های گردشگری و همچنین تقویت اقتصاد گردشگری مقرر شد که مجوز لازم برای واردات کشتی‌های گردشگری، شناورهای تفریحی، وسایل نقلیه و تجهیزات ویژه گردشگری توسط دولت با معافیت حقوق ورودی انجام شود.

وی عنوان کرد: همچنین بحث رقومی‌سازی نقشه‌های عرصه و حریم آثار ملی در محدوده بافت‌های تاریخی و نقشه‌های حدنگاری، بازنگری حریم‌های آثار ثبتی پیشین و همچنین تعیین حریم آثار ثبتی جدید به موجب آئین‌نامه از جمله مصوبات امروز بود، مشخص نبودن حریم آثار تاریخی مشکلات زیادی را برای هموطنان‌مان در روستاهای متعدد در حوزه‌های کشاورزی و دامداری به وجود آورده که دولت را مکلف کردیم هر سال 20 درصد حریم این آثار توسط دولت مشخص شود که تا انتهای برنامه حریم کل آثار تاریخی ثبت ملی و جهانی شده کشور مشخص باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به اینکه همچنین وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مکلف شد که 3 ماه پس از ثبت ملی یا جهانی هر اثر، حریم آن را طبق آئین‌نامه مربوطه تعیین کند، افزود: اعطای مجوز شرکت‌های توسعه‌دهنده تسهیل‌گر سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی از دیگر مصوبات امروز کمیسیون بود.

زنگنه تصریح کرد: تکالیف وزارت راه و شهرسازی جهت صدور مجوز طرح‌های گردشگری با کاربری ترکیبی، تجاری و اداری، مسکونی و گردشگری از دیگر مصوبات امروز بود که می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار برای طرح‌های گردشگری بسیار مؤثر باشد. عدم امکان تغییر کاربری گردشگری نیز از جمله مصوبات امروز بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در پایان خاطرنشان گرد: نشست بعدی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه روز شنبه 28 مردادماه برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول