اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقرار 40 هزار نیرو در استان دیالی عراق برای تأمین زیارت اربعین

وزیر کشور عراق گفت که 40 هزار نیروی امنیتی در استان دیالی در شرق عراق برای تأمین امنیت پیاده‌روی اربعین مستقر شده‌اند.

استقرار 40 هزار نیرو در استان دیالی عراق برای تأمین زیارت اربعین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق امروز (چهارشنبه) با سفر به استان دیالی در شرق این کشور، در جریان آمادگی نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت زیارت اربعین قرار گرفت.

به نوشته وبگاه خبری شفق نیوز، او همچنین در نشستی با حضور فرماندهان ارتش و فرماندهان نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی مستقر در استان دیالی حضور یافت و در کنفرانس خبری مشترک با فرماندهی ارتش عراق در این استان گفت که بیش از ۴۰ هزار نیرو برای تأمین امنیت پیاده‌روی زیارت اربعین در دیالی مستقر شده‌اند.

در این نشست، معاون سازمان امنیت ملی، معاون عملیات الحشد الشعبی و فرماندهان عملیات استان‌های دیالی، صلاح‌الدین، کرکوک و تعدادی از مقامات و نهادهای پشتیبان در استان دیالی حضور داشتند.

استان دیالی مشرف به استان‌های ایلام و کرمانشاه در ایران است که بخش عمده زائران اربعین از طریق این استان راهی کربلا می‌شوند.  «عبدالامیر الشمری» نیز گفت که پیش‌بینی می‌شود جمعیت گسترده‌ای از زائران ایرانی از گذرگاههای مرزی در استان دیالی وارد عراق شوند.

وزیر کشور عراق در این کنفرانس خبری گفت که طرح ویژه امنیتی برای تأمین امنیت زوار امام حسین (علیه السلام) چه سواره و چه پیاده، در نظر گرفته شده است و علاوه بر بحث امنیتی، موضوع ارائه خدمات در جاده‌ها نیز جزوی از این طرح است.

به گفته این مقام عراقی پیش‌بینی می‌شود که در ایام زیارت اربعین، روزانه بیش از ۵۰ هزار زائر ایرانی از طریق گذرگاه «المنذریه» (مرز خسروی) وارد عراق شوند.

 «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای الحشد الشعبی نیز روز گذشته اعلام کرد که نخستین کاروان زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) وارد گذرگاه المنذریه واقع در شرق دیالی شده است. به گفته او طرح مسیر امن در راستای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) در استان دیالی اجرا می‌شود.

دو روز پیش نیز سخنگوی فرماندهی عملیات کربلا از کنترل کامل مرزهای اداری و مناطق صحرایی استان کربلا برای تامین امنیت زائران مراسم اربعین امام حسین(ع) خبر داد.

 

اما در استان میسان در جنوب شرق عراق فرماندهی ستاد عملیات و فرماندهی پلیس این استان، از وضع طرح امنیتی گسترده‌ ای در استان برای تامین امنیت زیارت اربعین خبر داد. در نشست فرماندهان امنیتی میسان، تقسیم این استان به چند مقر و محور برای حفاظت از زائران اربعین امام حسین علاوه بر تامین امنیت مسیرهای اصلی و فرعی بررسی شد.

همچنین در این استان فرماندهان ستاد عملیات و پلیس میسان بر آماده سازی طرح امنیتی قوی و گسترده برای حفاظت از زائران اربعین امام حسین (ع) تاکید کردند.

فرماندهان امنیتی میسان تاکید کردند که با نهادهای اداری، خدماتی و امدادی در استان برای پشتیبانی این طرح هماهنگ می‌شود و گشت‌ها و ایست بازرسی هایی در طول مسیرها برای ارائه خدمات امنیتی و رفاهی به زائران و مواکب حسینی و حسینه‌ها برقرار خواهد شد.

فرماندهان ستاد عملیات و پلیس میسان همچنین با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ها برای پشتیبانی و حمایت از این طرح، خواستار همکاری کامل مواکب حسینی و شهروندان عراقی و زائران امام حسین (ع) با دستگاه‌های امنیتی شدند.

به گفته قرارگاه اربعین فراجا در سال گذشته حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از زائران ایران راهی عراق شدند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول