اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قطر سفیر فوق‌العاده در بغداد تعیین کرد

رسانه‌های قطر از صدور فرمان امیر این کشور در خصوص تعیین سفیر فوق‌العاده در عراق خبر دادند.

قطر سفیر فوق‌العاده در بغداد تعیین کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در راستای تقویت روابط با عراق، طی فرمانی سفیر فوق العاده در بغداد تعیین کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، دیوان امیری قطر اعلام کرد که تمیم بن حمد طی فرمانی «سلطان مبارک خلیفة الکبیسی» را به عنوان سفیر فوق العاده در عراق تعیین کرد.

تعیین سفیر جدید قطر در بغداد پس از سفر امیر قطر در ژوئن گذشته به بغداد صورت گرفت. در جریان این سفر چندین توافقنامه بین دو کشور امضا و تصمیم مشترک برای همکاری فراگیر در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، انرژی و سرمایه‌گذاری اعلام شد و علاوه بر آن دو توافقنامه نیز در زمینه حمل و نقل هوایی و دریایی و یک یادداشت تفاهم در خصوص لغو شرایط روادید برای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک امضا شد.

امیر قطر همچنین در سفر به بغداد بر عمق روابط برادرانه و مستحکم و تمایل برای تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و گفت که اهمیت عراق در منطقه را درک می‌کند و امنیت عراق بخشی از ثبات منطقه است.

امیر قطر همچنین «راشد عبدالله الدهیمی» را به عنوان سفیر فوق العاده در مالت و «راشد صقر المریخی» را به عنوان سفیر فوق العاده در تانزانیا تعیین کرد.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول