اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کشف و معدوم سازی هشت تن مواد غذایی و بهداشتی در داراب

سرپرست مرکز بهداشت داراب از کشف و معدوم سازی ۸۰۰۰ کیلوگرم مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در داراب خبر داد.

کشف و معدوم سازی هشت تن مواد غذایی و بهداشتی  در داراب

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حمید رشید گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر، سه هزار و 528 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن سطح شهرستان داراب انجام شده است که طی این بازدیدها، ۸۰۰۰ کیلوگرم انواع مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و فاسد جمع آوری و در سایت دفع زباله این شهرستان معدوم شده است. 

معاون بهداشتی شبکه داراب با اشاره به این موضوع که سلامت شهروندان اولویت نخست حوزه سلامت شهرستان به شمار می‌رود، گفت: در راستای پایش آب آشامیدنی شهرستان داراب، در همین بازه زمانی ۳۵۰ مورد آزمایش باکتریولوژی و ۱۶ هزار و 210 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی نیز انجام شده است.

رشید، تعداد بازرسی ‌های کارشناسان بهداشتمحیط مرکز بهداشت داراب از نانوایی‌های این شهرستان را ۷۷۴ مورد عنوان و اضافه کرد: هفت واحد نانوایی متخلف به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌ های بهداشتی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

او در ادامه بیان کرد: در راستای کنترل بیماری تب کریمه کنگو، در گشت مشترک مرکز بهداشت با اداره دامپزشکی، چهار واحد قصابی متخلف به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه ‌های بهداشتی با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

سرپرست مرکز بهداشت داراب افزود: ۶۸ مورد شکایت در زمینه بهداشتی نیز در همین مدت در سامانه ۱۹۰ به ثبت رسیده است که از سوی بازرسان بهداشت محیط این مرکز بررسی شده است و در صورت برطرف نشدن مشکل بهداشتی، پرونده قضایی برای این افراد تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع می‌ شوند.

 رشید در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع رسانی کنند.

پایان پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول