اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انهدام پهپادهای اوکراینی در جنوب مسکو

وزارت دفاع روسیه از ساقط شدن سه پهپاد ارتش اوکراین بر فراز آسمان منطقه «کالوگا» واقع در جنوب غربی مسکوخبر داد.

انهدام پهپادهای اوکراینی در جنوب مسکو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی ارتش روسیه، سه پهپاد ارتش اوکراین را اوایل صبح امروز بر فراز منطقه «کالوگا» واقع در جنوب غربی «مسکو» سرنگون کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، هفته گذشته، نیروهای پدافند هوایی ارتش روسیه، دو پهپاد را در منطقه کالوگا که عازم مسکو بودند ساقط کردند که البته خسارات و تلفاتی برجای نگذاشت.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.

پیش از این، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به حملات تروریستی کی‌یف به خاک کشورش، گفته بود که رتش روسیه باید اهداف غیرمتعارف را داخل اوکراین برای حملات خود انتخاب کند زیرا تأثیر آن قابل توجه‌تر خواهد بود.

دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول