اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افتتاح۵۶ کیلومتر از مسیرهای «تمرچین» تا اربعین

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۶ کیلومتر از راههای اصلی در محورهای مختلف استان، منتهی به پایانه مرزی تمرچین و مسیر تردد زائران تا اربعین امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

افتتاح۵۶ کیلومتر از مسیرهای «تمرچین» تا اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ،سید محسن حمزه‌لو در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اکنون در مناطق مختلف استان ۴۰ کارگاه راه سازی برای ساخت طرح‌های راهسازی در قالب راه‌های اصلی و بزرگراه های منتهی پایانه‌های مرزی، و همچنین کریدور بزرگراهی غرب کشورفعال است.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح‌های راهسازی در استان، در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: راهسازی در ۴۰ نقطه آذربایجان‌غربی با جدیت در حال اجرا بوده و توسعه زیرساخت های استان در بخش حمل و نقل برای توسعه صادرات از برنامه های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان است. 

حمزه‌لو اظهار داشت: کریدور بزرگراهی غرب کشور از دیگر پروژه‌های مهم و قابل توجه بوده که از ۵۰۰ کیلومتر این مسیر در آذربایجان‌غربی، حدود ۷۰ کیلومتر باقی مانده و در دست اجراست.

وی افزود: در ۷۰ کیلومتر باقی مانده عملیات اجرایی در دست اجرا بوده و تمام قطعات راه در کریدور بزرگراهی غرب کشور در دست پیمان است.

وی بیان کرد: راه‌های منتهی به پایانه مرزی از دیگر مسائل مورد توجه بوده چرا که احداث راه اصلی و بزرگراهی از وظایف ما بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: اربعین فرصت ویژه‌ای برای توسعه استان بوده و تامین زیرساخت‌ها لازم برای تردد زائران اربعین حسینی از مهمترین مسائل مورد توجه بوده و این امر نیز با جدیت دنبال می‌شود.

 حمزه‌لو گفت: تامین اعتبارات و قیر لازم جهت اتمام طرح های راهسازی در راستای آماده سازی مسیرها برای تردد زائران اربعین در اولویت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و محدودیت فصل کاری در این استان لزوم توجه بیش از پیش را می طلبد تا طرح های راهسازی در سریعترین زمان ممکن اجرایی گردد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول