اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

«شورای همکاری» جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد

دبیر کل شورای همکاری، ضمن محکومیت حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تأکید کرد که موضع این شورا در رد خشونت و تروریسم، ثابت است.

«شورای همکاری» جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس حادثه تروریستی روز یکشنبه پیش (۲۲ مرداد/۱۳ آگوست) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم کردند و ضمن ابراز تسلیت با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کردند.

شبکه خبری العالم گزارش داد که جاسم البدیوی دبیر کل شورای همکاری، این حمله تروریستی را به شدت محکوم و از ان ابراز انزجار کرده است.

البدیوی تأکید کرد که در رد انواع خشونت و تروریسم که افراد بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد و امنیت و ثبات را از بین می‌برد، موضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ثابت است.

عصر یکشنبه، یک تروریست مسلح اقدام به تیراندازی در حرم شاهچراغ (ع) در شیراز کرد و در این حمله جنایتکارانه، یک نفر به شهادت رسید و هشت تن دیگر مجروح شدند. عصر دیروز نیز اعلام شد که یکی از مجروحان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. 

پیش از این امارات، قطر، عمان، بحرین و کویت این جنایت شنیع را محکوم کرده بودند. ابوظبی تأکید کرد: «امارات به شدت این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که با هدف تضعیف امنیت و ثبات صورت می‌گیرد و با ارزش‌‌ها و اصول انسانی در مغایرت است، رد می‌کند»

وزارت خارجه قطر نیز طی بیانیه‌ای به شدت این حمله تروریستی را محکوم و بر موضع قاطع دوحه مبنی بر رد خشونت و تروریسم با هر انگیزه و دلیلی، تاکید کرد.

وزارت خارجه عمان هم روز گذشته (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای در صفحه شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) حادثه تروریستی در حرم حضرت «احمد بن موسی» (شاهچراغ) را محکوم کرد.

وزارت خارجه بحرین نیز طی بیانیه‌ای، «حمله تروریستی به یک زیارتگاه مذهبی در شهر شیراز ایران» را محکوم و اعلام کرد که این کشور، چنین اقدامات شنیعی را همواره محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بحرین، کاملا تمام اشکال خشونت، افراط گرایی و تروریسم که هدف از آن، بی ثبات کردن امنیت و ثبات است و با ارزش ها و اصول اخلاقی و انسانی ناسازگار است، را رد می‌کند».

وزارت خارجه کویت نیز با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم و ضمن رد کامل و قاطعانه همه اشکال خشونت و تروریسم، بر «اهمیت اقدام مشترک و همکاری‌های چندجانبه برای مقابله با تروریسم و ​​پیامدهای آن» تاکید کرد.

علاوه بر این کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، عراق، سوریه، روسیه، فرانسه، جمهوری آذربایجان، سازمان ملل و اتحادیه اروپا این حمله تروریستی را محکوم کرده بودند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول